PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na miarę potrzeb

Autor: Jarosław Maślanek
09-10-2005 00:00
Na miarę potrzeb
&#8211; Wdrożenie rozwiązań IBM Tivoli w Elektrowni Bełchatów miało na celu zautomatyzowanie zarządzania infrastrukturą IT i ograniczenie kosztów wsparcia technicznego dla użytkowników &#8211; mówi <b>Krzysztof Rachwalski</b> z działu oprogramowania IBM Polska. &#8211; Zależało nam na systemie contact center opartym na telefonii IP i umożliwiającym
multimedialną obsługę kontaktów w trybach outbound i inbound (tj. telemarketing wychodzący i wchodzący &#8211; dop. redakcji) &#8211; mówi <b>Robert Kudła</b>, dyrektor techniczny Central Europe BPO. &#8211; Rozwiązanie wdrożone w Central Europe BPO posiada około 160 predefiniowanych raportów oraz narzędzie do tworzenia własnych zestawień &#8211; wyjaśnia <b>Jakub Soprych</b>, dyrektor handlowy Avaya Poland. &#8211; Po przeanalizowaniu dostępnych rozwiązań systemów backupu okazało się, że TSM jest najsilniejszym narzędziem służącym do tego celu &#8211; <b>mówi Robert Kowal</b>, dyrektor ds. IT w TRI Poland.

Praktycznie każda nowa inwestycja przemysłowa wymaga opracowania indywidualnych rozwiązań z zakresu telekomunikacji i informatyki. Nowoczesne systemy dostosowane są do obsługi wielooddziałowych, rozproszonych struktur produkcyjnych i administracyjnych, muszą też posiadać możliwość rozbudowy wraz z rozwojem przedsiębiorstwa.

Telefonia IP Cisco w Kronopol
Szwajcarski koncern Kronopol jest jednym z największych producentów płyt drewnopochodnych (płyta wiórowa, MDF i OSB). Firma posiada m.in. fabryki w Żarach oraz zakłady Kronostar w Szarji w Rosji oraz Kronolviv pod Lwowem na Ukrainie. Te dwa ostatnie zlokalizowane są na obszarach leśnych.

Wewnętrzna infrastruktura telefoniczna w nowych kompleksach była bardzo prymitywna, a infrastruktury do transmisji danych nie było w ogóle. Firma musiała stworzyć od podstaw lokalną sieć komputerową i system telefoniczny do łączności z pozostałymi zakładami grupy. Miało się to odbywać poprzez centralę w Żarach.

Kronopol wybrał rozwiązanie oparte na telefonii IP firmy Cisco.

– Na wschodzie, gdzie cała sieć komunikacyjna powstawała od zera, praktycznie 100 proc. telefonów to telefony IP, w Polsce, mimo że byliśmy centralnym punktem całego rozwiązania, w tej chwili nasycenie telefonów IP to ok. 50 proc. – mówi Jaromir Wróblewski, IT menedżer Kronopol. – Okazuje się, że nasze „wizjonerstwo” podczas tworzenia rozwiązania powoli zaczyna się sprawdzać, i o ile kilka lat temu w przypadku firm na wschodzie łącze satelitarne było jedyną rozsądną alternatywą, w tej chwili sytuacja np. w Rosji poprawiła się i po zestawieniu łącza frame-relay z zakładem w Rosji, przekierowaliśmy ruch telefonii IP właśnie na to medium, traktując VSAT jako łącze zapasowe. Niestety, Ukraina jeszcze pozostaje na łaskach łącza satelitarnego.

Głównym czynnikiem przemawiającym za wyborem telefonii IP była możliwość wykorzystania do transmisji głosu lokalnej sieci komputerowej (przy zastosowaniu technik VoIP zarówno w sieci rozległej, jak i wewnątrz przedsiębiorstwa). Rozwiązanie takie pozwala na rezygnację z budowy oddzielnego systemu telefonicznego i zakupu kosztownej centrali PABX. Ponadto możliwe było uzyskanie dodatkowych oszczędności, dzięki uniknięciu kosztów związanych z budową okablowania telefonicznego. Za wyborem takim przemawiała także możliwość centralnego zarządzania i administracji oraz elastyczność wprowadzania przyszłych zmian, np. przenoszenie czy dodawanie aparatów telefonicznych w rozbudowujących się fabrykach.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP