PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na rynku gazu ciśnienie rośnie

Autor: Dariusz Malinowski
25-09-2016 08:36 |  aktualizacja: 25-09-2016 09:24
Na rynku gazu ciśnienie rośnie

foto: Piotr Waniorek / Żelazna Studio

Na rynku wciąż dominuje PGNiG. Reguły działania całego sektora określono na nowo zmieniając ustawę Prawo energetyczne. Te dwa fakty definiują rzeczywistość polskiej branży gazowej.

Do niedawna Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo traciło udziały w rynku. Nic w tym zresztą dziwnego: wraz z postępującą liberalizacją, dominujący podmiot, nierzadko monopolista zwykle traci swoją pozycję, a konkurenci ochoczo go "podgryzają". Rynek gazu z wielu względów stał się także łakomym kąskiem dla firm energetycznych. Ale jakiś czas temu PGNiG przeszedł do ofensywy... Jak to wygląda w szczegółach z punktu widzenia gazowego potentata?

PGNiG odzyskuje teren

Niedawno spółka PGNiG Obrót Detaliczny podpisała z Ceramiką Paradyż umowę na dostawę około 118 mln m sześc. gazu (1,3 TWh) w ciągu dwóch lat. To największy kontrakt w jej dwuletniej historii.

- To był dla niej ważny dzień. Grupa Paradyż wybrała wiarygodność, doś-wiadczenie i bezpieczeństwo dostaw - mówi Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG ds. handlowych.

Wspomniany kontrakt przyniósł wyraźny sygnał, że spółka chce i potrafi odbudować swój portfel. Jak podkreśla wiceprezes Woźniak: w ciągu nieco ponad siedmiu miesięcy 2016 roku Grupa PGNiG pozyskała około 700 klientów biznesowych, co oznacza, że zwiększyła liczbę klientów prawie

pięciokrotnie w porównaniu z tym samym okresem roku 2015. W wymiarze handlowym stanowi to blisko 400 mln m sześc. gazu, a w przeliczeniu prawie 4 TWh energii.

- Część klientów do nas wróciła, ale wśród tych 700 klientów około 60 proc. stanowią zupełnie nowe podmioty - wyjaśnia Henryk Mucha, prezes PGNiG OD.

Nawiązywanie bliskiej współpracy z klientami uzyskało w jego spółce rangę strategicznego priorytetu. Niedawno otwarto jej Biuro Obsługi Klienta w Galerii Krakowskiej. Reklamowano tam przy okazji kampanię "Czyste źródło korzyści", prowadzoną na rzecz wymiany instalacji grzewczych na gazowe. Co oczywiście nie stało się przypadkowo - jak wiadomo Kraków zmaga się ze smogiem.

- Uruchamianie nowych punktów obsługi klientów w centrach handlowych, w pobliżu dworców to rozwiązanie ekonomiczne i akceptowane społecznie. W najbliższym czasie, poza Krakowem, pojawią się one w innych dużych miastach: w Katowicach, Warszawie i Poznaniu - informuje Tadeusz Kuczborski, członek zarządu spółki PGNiG Obrót Detaliczny.

NA GIEŁDZIE




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP