Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Najlepsze wdrożenia w 2001 roku według 20 wiodących firm branży IT (1)

Autor:
18-12-2001 00:00

Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem obojętnie jakiej branży nie może się obecnie obejść bez stosowania najnowszych technik opartych na technologiach IT. Z myślą o przedstawieniu aktualnej sytuacji zwróciliśmy się do kilkudziesięciu firm branży IT z prośbą o podanie najważniejszych - ich zdaniem - wdrożeń z dziedziny wspomagania zarządzania. Poniżej przedstawiamy propozycje 20 przedstawicieli branży informatycznej zajmującej się wdrożeniami w przemyśle. Ograniczenie ramami miesięcznika nie pozwala nam niestety na pełne przedstawienie opisów nadesłanych wdrożeń, dlatego w kolejnych numerach będziemy prezentować szerzej najciekawsze z nadesłanych propozycji.

Grzegorz Dymek (2Si),
członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju i produktów

Wdrożenie systemu poczty elektronicznej dla połączonego Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego.
Celem było wprowadzenie jednolitego i optymalnego systemu poczty elektronicznej oraz zmniejszenie kosztów administracji i zarządzania tym systemem. System poczty korporacyjnej został oparty na platformie Microsoft Exchange Server 5.5, obejmując swoim zasięgiem 2500 pracowników, z możliwością rozszerzenia aż do 10000 użytkowników. Wszystkie zasoby działających dotąd systemów pocztowych Open Mail i Lotus Notes zostały bezpiecznie przeniesione do nowego systemu, zaś dzięki bardzo dobrej organizacji i współpracy Banku i 2Si, proces migracji trwał zaledwie 3 tygodnie.

Przygotowanie infrastruktury technicznej oraz zaimplementowanie systemu klasy ERP w firmie Caspol SA.
Prowadzone działania obejmowały audyt istniejących rozwiązań, a następnie budowę infrastruktury komunikacyjnej złożonej z sieci LAN w 30 placówkach granicznych połączonych z centralą, systemu poczty elektronicznej, dostępu do Internetu oraz systemu archiwizacji, na bazie których osadzono zintegrowany system klasy ERP Impuls oraz narzędzia wymiany danych z placówkami granicznymi.

Zwiększenie niezawodności i jakości działania zespołu HelpDesk w Fortis Bank Polska SA.
Dla realizacji tych zadań w banku wdrożony został jeden z modułów systemu PeopleSoft 8 CRM, który pozwolił na zmniejszenie kosztów działania, zapewnienie profesjonalnej obsługi klientom wewnętrznym i zewnętrznym banku oraz możliwość bieżącego monitorowania kluczowych parametrów działania zespołu.
Ignacy Miedziński (BPSC),
prezes zarządu

Wdrożenie systemu dostarczania danych pozwalające na określanie kosztów w SGL Angraph.
System pozwala dokładnie określić, jakie koszty i na jakich etapach produkcji powstają, jakie są proporcje kosztów stałych i zmiennych w każdej fazie procesu biznesowego, jaki jest finalny koszt każdego produktu. Dokładnie wiadomo, gdzie powstaje wartość dodana. Firma na bieżąco może śledzić rynki, trendy i strukturę sprzedaży, rentowność poszczególnych klientów. Gdy skonfrontuje dane o sprzedaży z danymi o kosztach poszczególnych produktów i ich rentowności, wie dokładnie, jakiej produkcji zaniechać, których klientów obsłużyć najpierw, a jakich zamówień nie przyjąć. Dzięki temu SGL Angraph może szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP