PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Napędy cykloidalne

Autor: Jacek Kęsy*
14-12-2000 00:00

Najnowocześniejsza technologia zazębienia cykloidalnego eliminuje lub w poważnym stopniu ogranicza wszelkie niedoskonałości klasycznych układów napędowych. Stosowana od lat w produktach Sumitomo Heavy Industries (w Europie Sumitomo Cyclo Europe) z wielkim powodzeniem zyskuje sobie uznanie również na rynku polskim.

Działanie przekładni cykloidalnej, w znacznym uproszczeniu, polega na napędzaniu mimośrodem odpowiednio ukształtowanych tarcz krzywkowych. Te z kolei zazębiając się z umieszczonymi w korpusie wałeczkami wykonują ruch obrotowy o kierunku przeciwnym do obrotów mimośrodu z prędkością zredukowaną. Wypadkowa ruchu dwu tarcz, odbierana przez zespół sworzni, przenosi się na wał wyjściowy. Efektem końcowym jest uzyskanie płynnego, pozbawionego wszelkich zakłóceń ruchu obrotowego. Jedynym elementem szybkoobrotowym jest wałek wejściowy z mimośrodem.
Do podstawowych zalet przekładni cykloidalnych zaliczyć można:
- wysoką niezawodność działania popartą długimi okresami eksploatacji-
- odporność na chwilowe przeciążenia udarowe do 500% znamionowego momentu obrotowego. Cecha ta wynika z budowy wewnętrznej gwarantującej jednoczesne zazębienie 30% "zębów" na każdej z tarcz-
- zwarta budowa i duża sztywność konstrukcji. Pojedynczy stopień redukcji (gabaryty walca o stosunku średnicy do wysokości jak 5:1) realizuje przełożenie do 119:1. Prostota budowy pozwala na łatwe kojarzenie przekładni wielostopniowych o przełożeniach przekraczających 1.000.000:1-
- ekonomiczność eksploatacji wynikająca z wysokiej sprawności (85% przy przełożeniu 8000:1) oraz znikomych nakładów na konserwację-
- doskonałe walory dynamiczne. Bardzo mały moment bezwładności reduktora pozwala na osiąganie dużych przyśpieszeń w cyklach start - stop - zmiana kierunku obrotów oraz przy sterowaniu przemiennikiem częstotliwości-
- niski poziom hałasu wynikający z warunków zazębienia elementów przenoszących moment obrotowy-
- znikomy luz wewnętrzny. Dla standardowych wykonań serii Drive4000 - 6 arcmin, do całkowitego braku luzu mechanicznego w Fine Cyclo.
Głównymi przedstawicielami technologii cyclo są następujące wyroby:
Drive 4000
Reduktory i motoreduktory osiowe:
- 29 jednostopniowych, 36 dwustopniowych wielkości konstrukcyjnych, ponadto jednostki trzystopniowe-
- zakres przenoszonych momentów obrotowych od 21 do 60.700 Nm-
- bezpośrednie połączenie z silnikiem o mocy od 0,12 do 55 kW-
- moc do 144 kW przy połączeniu za pomocą sprzęgła-
- przełożenie na jednym stopniu redukcji od 6:1 do 119:1-
- przełożenie na dwóch stopniach od 102:1 do 7569:1-
- dostępne przełożenia do 658503:1 na trzech stopniach redukcji-

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP