Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Niezawodność w gospodarce remontowej

Autor: Roman Uzdowski
10-09-2001 00:00

Sam wybór oprogramowania wspomagającego działy utrzymania ruchu - gwarantujące stałą dostępność sprzętu w procesach produkcji lub w działalności operacyjnej przedsiębiorstwa - na pewno nie stanowi podstawowego problemu przy wdrażaniu systemów z tej półki. Problem w tym, czy wdrażać system klasy CMMS (Computerised Maintenance Management Systems) jako system autonomiczny, czy system zintegrowany z oprogramowaniem klasy ERP. Obie ścieżki przynoszą ciekawe rezultaty.

MP2 dla Rigipsu
Systemy komputerowe wspomagające efektywne i ekonomiczne zarządzanie środkami trwałymi stają się niezbędne. W jaki sposób zdecydować się na wybór konkretnego systemu? Proces selekcji, a następnie wdrożenie systemu, który spełnił wysokie oczekiwania przedsiębiorstwa, warto prześledzić, analizując historię fabryki Rigips Polska Sp. z o.o. - producenta płyt gipsowo-kartonowych.
Procesy implementacyjne miały miejsce w kwietniu 2000 roku w nowo zbudowanym, całkowicie nowoczesnym, przygotowywanym do otwarcia zakładzie, gdzie linia produkcyjna kontrolowana jest przez zintegrowany system PLC, a sama fabryka obejmuje 8 budynków i zatrudnia ok.150 pracowników.
Dział utrzymania ruchu zarządza parkiem maszynowym i infrastrukturą techniczną, odpowiada za czasy przestojów i dostępność maszyn i urządzeń, utrzymuje stację wysokiego napięcia i system grzewczy. W dziale tym pracuje 16 osób. Plany wdrożenia zakładały utrzymanie dostępności maszyn w każdym miesiącu powyżej 96%. Produkcję zaplanowano na 5 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, co dawało 120 godzin pracy. Zatrzymanie i wznowienie produkcji miało zająć z powodów technologicznych 2 godziny na tydzień - zatem, by osiągnąć założoną dostępność, tygodniowy przestój mógł wynosić maksymalnie 2 godziny i 40 minut. Nawet jak na tak nowy zakład cele były bardzo ambitne, zaczęto więc szukać sprawdzonych rozwiązań. Przed nowym personelem stało zadanie zebrania wszystkich technicznych informacji o posiadanych obiektach technicznych oraz przygotowanie konserwacji i przeglądów.
Kierownik Utrzymania Ruchu Zdzisław Kolmaga zapoznał się z ofertą dostępną na polskim rynku: - Wiedziałem, że zwykłe, powszednie zarządzanie środkami trwałymi nie da nam szans na sukces - potrzebny był "przewidujący" system.
Przygotowując się do podjęcia decyzji kierował się między innymi kryterium, aby wybrane oprogramowanie było rozwiązaniem dojrzałym i stabilnym, gwarantującym ciągły rozwój w zakresie technologicznym i funkcjonalnym oraz, co oczywiste, było produktem sprawdzonym posiadającym liczne referencje światowe i polskie. Istotne było również aby system posiadał otwartą architekturę, co umożliwiałoby integrację z systemami MRP i ERP. Wybór padł na produkt Datastream, jeden z kilku dostępnych w tej rodzinie: system MP2, oparty na platformie MS SQL. Powodem tego wyboru były jakość produktu i jego funkcjonalność, a także szesnastoletnie doświadczenie światowe producenta oraz jego polskiego oficjalnego partnera, firmy Eurotronic 2000 z Warszawy, który miał przeprowadzić instalację i wdrożenie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP