PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ocena potrzeb klienta kluczowa na rynku

Autor: Tomasz Elżbieciak
19-10-2011 00:00

Przedsiębiorcy oszczędzają, ale nie zrezygnowali z wdrażania nowych usług. Ocena potrzeb klienta stała się najważniejszą umiejętnością na rynku.

Pierwsza fala kryzysu spowodowała znaczące zmiany w zachowaniu klientów. Dotyczyło to przede wszystkim skrócenia projektów inwestycyjnych.
- Klienci zrewidowali uruchamiane i prowadzone projekty - wspomina Dariusz Janeczko, partner odpowiedzialny za branżę telekomunikacyjną w Infovide-Matrix.

Inwestycje o dużych budżetach i długim czasie realizacji były dzielone na mniejsze etapy, co pozwalało na uzyskanie efektu biznesowego w krótszym okresie. Dawało także możliwość zamrożenia projektów lub zmianę ich harmonogramów po zakończeniu poszczególnych etapów inwestycji.

- W tej chwili bardzo trudno ocenić to, jak się rozwinie sytuacja w najbliższych miesiącach; wszyscy obserwują sytuację na rynkach finansowych i w zadłużonych państwach Unii Europejskiej - mówi Janeczko. - Nie wiemy, jaki wpływ te problemy będą miały na rynek i na perspektywy inwestycji w różnych branżach.

Arkadiusz Możdżeń, dyrektor handlowy grup produktowych data center i wideo w NextiraOne Polska, uważa natomiast, że jednym z niewielu rynków, absorbującym cały czas nowe rozwiązania telekomunikacyjne, są inwestycje związane z przygotowaniami i obsługą Euro 2012.

- Jednak i one przeszły już z fazy przygotowań do realizacji poszczególnych projektów - prognozuje Możdżeń.

- W efekcie na rynku tym czeka nas w najbliższym czasie zmniejszenie inwestycji.

Gdzie te perspektywy?

Jednak mimo panującej na rynku niepewności, korzystanie przez przedsiębiorców z rozwiązań telekomunikacyjnych staje się powszechne.

- Wkraczają one coraz mocniej w sfery związane nie tylko z korzystaniem z tradycyjnych usług telekomunikacyjnych, czyli głosowych i transmisji danych, ale także w obszary dotyczące zarządzania i monitorowania urządzeń przemysłowych - wskazuje Dariusz Janeczko.

Dotyczy to chociażby górnictwa, dużych zakładów przemysłowych, a zwłaszcza energetyki. W przypadku tej ostatniej chodzi o rozwiązania z zakresu smart meteringu, które mogą pozwolić na ogromny skok jakościowy w bilansowaniu rynku energii.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP