PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

"Oddział" banku w firmie

Autor: Marcelina Gołębiewska
19-04-2001 00:00

Od zaawansowania standardów zabezpieczania transakcji zależy, zdaniem bankowców, rozwój funkcjonalności finansowego obrotu elektronicznego. Na dzisiaj, platforma elektroniczna - tzw. e-banking - ma obniżać koszt i upraszczać realizowanie tego, co w relacji bank - klient jest standardem.

- Przede wszystkim trzeba podzielić usługi bankowe na standardowe i wyrafinowane. W tych ostatnich, doniosła rola przypada np. procesowi negocjacji. Sprawy codzienne, jak monitorowanie sald rachunków lub realizowanie rozliczeń, można załatwiać na monitorze komputera. A jednak skonstruowanie skomplikowanej transakcji albo projektu finansowania, rozważenie zasilania kredytem albo instrumentami rynku kapitałowego wymaga osobistego kontaktu z przedstawicielem Banku. - przekonuje Andrzej Lech, prezes Warszawskiego Instytutu Bankowości.
E-standard
Elektroniczna obsługa firm startowała 7 lat temu: w 1993 r. BRE Bank SA jako pierwszy bank polski uruchomił elektroniczny system obsługi firm- wielokrotnie od tego czasu modernizowany, system "Bresok". Obecnie ofert usług elektronicznych jest wiele. Pomimo takiego wyboru, w opinii bankowców, e-banking jest na jednym z pierwszych etapów rozwoju. Jest to etap realizacji "masowych potrzeb rozliczeniowych". Firma może elektronicznie obsługiwać wynagrodzenia i płatności oraz np. gospodarować - w zakresie prostych usług, nadwyżkami finansowymi. W obrocie elektronicznym w Polsce nie ma usług skomplikowanych, m.in. operacji dokumentowych. Jednak według zapowiedzi banków, takie poszerzenie ofert to kwestia czasu.
Podział usług tzw. home bankingu przebiega według kryterium adresatów, firm średnich i dużych lub małych. Z tego rozróżnienia wynika zarówno technologia transmisji (off albo on line), jak np. indywidualizacja usług.
Technologia on line zarezerwowana jest dla małego biznesu. Z reguły, w technologii on line bank oferuje produkt prosty, którego indywidualizacja nie jest przewidziana lub - jest mniejsza, niż odpowiednika off line. W wielu bankach w kontaktach z firmami technologia on line nie jest stosowana. Off line, w odróżnieniu od on line, pozwala na dokonanie operacji bankowej w systemie firmy. Transmisja ma miejsce dopiero po połączeniu - poprzez łącze komutowane - z bankiem. Standardem w relacjach banku z klientami korporacyjnymi jest transmisja "punkt - punkt" przy udziale operatorów telekomunikacyjnych, bez wykorzystania sieci publicznej. Zdaniem fachowców, technologia off line jest bezpieczniejsza: szczególnie, poprzez ograniczony czas transmisji. Ponadto - przy dużej ilości transakcji - opcja off line usprawnia funkcjonowanie systemu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP