Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Odwilż w inwestycjach IT

Autor: Jarosław Maślanek
15-09-2010 00:00
Odwilż w inwestycjach IT

Inwestycje sektora przemysłowego w obszarze IT powoli wychodzą z kryzysowej stagnacji. Przedsiębiorstwa odmrażają wstrzymane wcześniej projekty, kontynuują zaplanowane jeszcze przed kryzysem, odważniej sięgają również po nowe rozwiązania.

W forpoczcie inwestycyjnej były te sektory, które przechodzą głębokie przemiany strukturalne, własnościowe i rynkowe.
Wieloletnie zaniedbania muszą nadrabiać, mimo niepewnej sytuacji gospodarczej. W większości realizują projekty informatyczne rozłożone na wiele lat i wdrażane nawet w najgłębszym okresie kryzysu.

W czołówce tego typu działań był sektor energetyczno-paliwowy. Przedsięwzięcia realizowane w 2009 r. dotyczyły m.in. centralizacji biur obsługi klienta oraz centralizacji systemów billingowych. Mimo niepewnej sytuacji gospodarczej, przeprowadzono kilka dużych kontraktów, m.in. dla koncernów Energa, Enion, Tauron, RWE, CEZ oraz PGNiG, Mazowieckiej Spółki Gazownictwa czy Górnośląskiej Spółki Gazownictwa.

− Jako osoba zarządzająca IT w grupie CEZ Polska nie stanąłem przed koniecznością znaczących redukcji wydatków w odniesieniu do zapoczątkowanych projektów - mówi Mariusz Pocheć, IT manager w CEZ Polska. − Zapewne dlatego, że jedną z wartości dodanych tych przedsięwzięć miała być znaczna redukcja ponoszonych kosztów.

Nasz rozmówca przekonuje, że zaplanowane przedsięwzięcia wkomponowały się w model oszczędnościowy promowany w okresie pogarszającej się koniunktury gospodarczej. Mimo to, parokrotnie w ciągu ubiegłego roku, CEZ dopasowywał budżet do trudniejszej sytuacji rynkowej.

− W wyniku tego również kilka projektów odłożyliśmy na półkę i zakwalifikowaliśmy do grona mogących poczekać - mówi Pocheć.

CEZ Polska w minionym roku realizował więc zapoczątkowaną wcześniej politykę centralizacji i optymalizacji usług z jednoczesnym ich przystosowywaniem do wymogów korporacyjnych. Inwestycje firmy w obszarze IT objęły swoim zakresem modyfikacje istniejących systemów oraz ich dostosowanie do wymagań podmiotów grupy w Polsce i scentralizowanego modelu usługowego IT. CEZ skupił się również na modernizacji niezbędnych elementów infrastruktury IT.

− Mam tutaj na myśli nie tylko wymianę niewydajnego sprzętu na nowy, ale przede wszystkim zmianę modelu dostaw usług dla użytkowników - precyzuje Pocheć.

− Za przykład może posłużyć fakt, że zamiast kilkuset urządzeń drukujących mamy dzisiaj kilkanaście centralnych urządzeń kopiująco-drukujących. Nasi użytkownicy korzystają z mniejszej liczby komputerów, wykorzystując zasoby maszyn w bardziej wydajny sposób. Mamy o blisko połowę mniej linii telefonicznych, zastąpiliśmy je połączeniami GSM scentralizowanymi kosztowo w ramach grupy. CEZ zdecydował się również na wydzielenie szeregu usług teleinformatycznych do firm outsourcingowych poza spółką.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP