PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Okno na świat

Autor: Paweł Szygulski
07-06-2013 10:22 |  aktualizacja: 07-06-2013 10:23
Okno na świat
Przychody Oknoplastu (w mln zł)

Firma z podkrakowskiego Ochmanowa w ciągu niecałej dekady stała się piątym producentem stolarki otworowej w Europie i sponsorem włoskiej, piłkarskiej legendy.

Wszystkich gości Mikołaja Placka, prezesa Oknoplastu, wita w jego gabinecie widok koszulek, ozdobionych autografami znanych włoskich sportowców.
- Jeszcze kilka lat temu nawet nie marzyłem o tym, że moja firma zostanie kiedyś sponsorem takiego klubu jak Inter Mediolan - trzykrotnego triumfatora Ligi Mistrzów i osiemnastokrotnego mistrza Włoch - zwierza się Mikołaj Placek.

Do grona Top Sponsorów Interu Mediolan, wśród których znajdują się Nike i Volvo, Oknoplast dołączył w styczniu 2012 r. We Włoszech sport - a zwłaszcza piłka nożna - jest traktowany jak religia. - Dlatego uznaliśmy, że jego sponsoring będzie dobrym sposobem na wypracowanie rozpoznawalności naszej marki - tłumaczy Mikołaj Placek.

Jak dodaje, firma regularnie zleca badania dotyczące postrzegania Oknoplastu w Italii - i na ich podstawie zdecyduje o ewentualnym przedłużeniu kontraktu, który kończy się w połowie 2013 r. Już teraz szef polskiej firmy nie ukrywa satysfakcji. Bo też dołączenie do grona sponsorów Interu nie jest wcale proste. Osobistą zgodę musi wyrazić prezes klubu Massimo Moratti, znany z tego, że woli firmy cieszące się odpowiednio wysokim prestiżem.

- To właśnie różni Inter Mediolan od AC Milanu czy Juventusu Turyn, które nie podchodzą do tego tak rygorystycznie.

Nam jednak bardzo zależy, abyśmy byli kojarzeni z wysoką jakością. A Inter jest pod tym względem doskonałym partnerem - wyjaśnia Placek.

Oknoplast nie ograniczył zaangażowania we włoski sport jedynie do piłki nożnej. W marcu tego roku firma podpisała inny kontrakt sponsorski, tym razem z koszykarskim klubem Virtus Bolonia (zmienił już nazwę na Oknoplast Bolonia). Nazwa podkrakowskiej firmy pojawia się regularnie podczas relacji sportowych w największych włoskich mediach.

I choć klub z Bolonii jest nie mniej utytułowany od Mediolańczyków, to tym razem efekt udało się osiągnąć znacznie niższym kosztem.

- Kontrakt z Interem, choć przecież nie jesteśmy jego głównym sponsorem, to wielokrotnie większe wyzwanie finansowe niż współpraca z Virtusem.

Ale i ranga koszykówki jest jednak we Włoszech niższa niż piłki nożnej - choć akurat klub z Bolonii jest rozpoznawalny wśród kibiców w całej Europie - twierdzi prezes Oknoplastu. - We Włoszech fani koszykówki są bardziej lojalni wobec firm, które wspierają ich kluby niż kibice piłkarscy. Zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
Przychody Oknoplastu (w mln zł)  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP