Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Oskar przedsiębiorczości

Autor: (off)
15-06-2004 00:00

Wystartowała II polska edycja międzynarodowego konkursu Przedsiębiorca Roku – „Entrepreneur of the Year”. Finałowa gala – w listopadzie.

Działająca na całym świecie firma audytorska Ernst&Young po raz pierwszy zorganizowała konkurs „Entrepreneur of the Year” w roku 1986 w USA. Teraz krajowe „eliminacje” mają miejsce w 40 krajach świata. Międzynarodowy charakter konkursu, marka organizatora i staranny dobór partnerów – wszystko to stanowi o tym, że konkurs należy do najbardziej prestiżowych wydarzeń w świecie biznesu.
Nie dziwi, że sami organizatorzy porównują swoje przedsięwzięcie z olimpiadą, czy nagrodą Nobla – konkurs zdobył już jednak taką renomę, że również w mediach bywa określany mianem „Oskarów biznesu”.
Przypomnijmy, ze w ubiegłorocznej inauguracyjnej edycji, pierwszym polskim Przedsiębiorcą Roku został Krzysztof Pawłowski, twórca i rektor Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu, który z szansami na tytuł „World Entrepreneur of the Year” będzie reprezentował Polskę na dorocznej międzynarodowej gali w Monte Carlo.
Co takiego poza międzynarodowym charakterem wyróżnia konkurs spośród innych podobnych?
– Przejrzyste zasady i profesjonalna ocenę kandydatów – uważa Bartłomiej Pawlak, dyrektor Konkursu Przedsiębiorca Roku w Polsce. – Przy czym istotnym i kolejnym wyróżnikiem jest także fakt, że jury konkursu jest niezależne od Ernst & Young, którego przedstawicieli w tym szacownym gremium nie ma.

W stabilnych regułach rządzących konkursem organizatorzy wprowadzają zwykle kosmetyczne korekty. W tym roku osobną kategorię – eksport – włączono do oceny kandydatów w pozostałych kategoriach (usługi, produkcja, nowy biznes). Po drugie, wydłużono cały proces – od ogłoszenia do finałowej gali. Chodzi o to, by przedsiębiorcy mieli więcej czasu na podjęcie decyzji, jury na pracę, a organizatorzy na przygotowanie całej procedury, która obejmuje m.in. spotkanie z każdym kandydatem w miejscu jego pracy oraz przygotowanie finałowej gali.
Jak wspominają organizatorzy polskiej edycji, toczyli wewnętrzną ponad półroczną debatę pod hasłem: „czy nie za wcześnie na polski udział w konkursie?”
Przekonały ich dwie kwestie: w ocenie kandydata bierze się oczywiście pod uwagę wyniki finansowe jego firmy, lecz także ocenia się wizję, strategię, innowacyjność czy relacje z pracownikami. Tak więc nie musi wygrywać największy. I rzeczywiście – wśród laureatów nie widać hegemonii firm amerykańskich. Drugi argument to rozwój polskiej przedsiębiorczości.
– Gdy się przejrzy dokonania tych 200-300 osób, które w wielu przypadkach, dziesięć lat temu zaczynały od zera, tworzy się obraz niezwykle dynamicznej, odpornej na wszelkie przeciwności i niezłomnej grupy ludzi – przekonuje dyr. Pawlak. – Jest ona nie tylko elitą i wizytówką tego kraju, ale niejednokrotnie działa szybciej i skuteczniej, niż zachodnioeuropejscy konkurenci, "zasiedziali" w biznesie od pokoleń.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP