PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Outsourcing ma wielkie oczy


03-06-2005 00:00

Przedsiębiorcy obawiają się, że wydzielenie działalności na zewnątrz zagrozi bezpieczeństwu prowadzenia biznesu. Mit, czy rzeczywiste zagrożenie?

Według Sebastiana Jakubiaka, konsultanta firmy HP Polska, zanim przedsiębiorstwo pomyśli o zastosowaniu outsourcingu, musi odpowiedzieć sobie na kilka pytań dotyczących między innymi oczekiwań i celów przedsięwzięcia, organizacji procesów wewnętrznych, standingu finansowego firmy oraz obszarów, jakie chciałby wydzielić na zewnątrz.
– Oczywiście przy tego typu decyzjach pojawiają się głosy mówiące o bezpieczeństwie. Jednak firmy często outsourcują „IT security” jako jeden z krytycznych procesów dla ciągłego działania przedsiębiorstwa. Jedynym obszarem, którego nie wolno przekazywać na zewnątrz jest „core business” – czyli to, co stanowi o unikatowej specyfice firmy, a w konsekwencji ma bezpośrednie przełożenie na zysk.

Grzegorz Stępniak, dyrektor IT w PGNiG-Przesył podkreśla, że nie można z góry stwierdzić, jakie rodzaje działalności można oddać usługodawcy. Każdy przypadek jest specyficzny i wymaga indywidualnego podejścia do outsourcingu. Dopóki dana usługa jest w rękach przedsiębiorcy, ryzyko z nią zawiązane jest jednak mniejsze.

– Jeśli organizacja zdecyduje się na stworzenie outsourcingu w postaci centrum zysku, wówczas może wystąpić ryzyko, że firma zewnętrzna będzie chciała za wszelką cenę osiągnąć zysk, kosztem bezpieczeństwa usługi, a tym samym kosztem usług krytycznych dla firmy – uważa przedstawiciel PGNiG-Przesył.

Polemizują z tą opinią przedstawiciele firm świadczących usługi outsourcingowe.

– Nie ma żadnej pewności, że funkcjonowanie systemu jest bardziej bezpieczne, jeśli steruje nim dział IT – mówi Włodzimierz Kawecki z HP. – Jest wiele aspektów związanych z bezpieczeństwem. Dla wielu przedsiębiorców „bezpiecznie” jest wtedy, kiedy wszystko jest zlokalizowane wewnątrz organizacji. Wydaje się im, że mają większą kontrolę nad procesem. Takie podejście bywa zbyt optymistyczne. Podobnie jak w przypadku outsourcingu, przedsiębiorcy muszą polegać na kimś lub na czymś. W przypadku umowy outsourcingowej obok zaufania jest umowa, z której dostawca musi się wywiązać pod groźbą kary, utraty klienta, czy spadku przychodów. Bezpieczeństwo i ciągłość biznesu jest równie ważna dla outsourcera, jak dla odbiorcy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP