Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Outsourcing na fali

Autor: Jarosław Maślanek
28-03-2011 00:00
Outsourcing na fali
- Z outsourcingu korzystają duże przedsiębiorstwa, dla których utrzymanie zasobów jest kłopotliwe z powodu wysokich kosztów, a ryzyko przerwy pracy, na skutek np. awarii, jest wysokie - mówi Przemysław Trzynadlowski z Telefonii Dialog. - Czy hosting jest tańszy od zakupu systemu w modelu tradycyjnym? Niekoniecznie. Jednak wygoda użytkownika sprawia, że niezależnie od kosztów rozwój modelu SaaS jest nieunikniony - ocenia Marcin Grygielski z Interactive Intelligence. - Do podjęcia decyzji o wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań outsourcingowych trzeba być organizacją dojrzałą i świadomą możliwości osiągnięcia tą drogą optymalizacji kosztów - twierdzi Michał Ciemiński z Netii.

"Wypożyczanie miejsca na serwerze" ma przed sobą przyszłość. Jedni eksperci mówią, że jest to tańsze od zakupu sprzętu i oprogramowania, inni, że wygodniejsze i bezpieczniejsze. W każdym razie liczba danych, które firmy muszą zagospodarować, rośnie lawinowo.

Potrzeba skorzystania z outsourcingu IT pojawia się wraz z rozwojem firmy, wzrostem zatrudnienia, liczby realizowanych zadań, partnerów biznesowych.
Nieuchronnie idzie za tym większa liczba posiadanych urządzeń oraz konieczność zatrudnienia nowych specjalistów do ich obsługi. Problemem staje się także dostępność miejsca, gdzie urządzenia te będą pracować.

Ciąć koszty, zwiększyć bezpieczeństwo

- Koszty utrzymania infrastruktury teleinformatycznej drastycznie rosną, a rozwiązaniem tego problemu może być właśnie outsourcing - przekonuje Przemysław Trzynadlowski z Telefonii Dialog.

Do podstawowych korzyści płynących z outsourcingu obejmującego kolokację i hosting zalicza się wzrost płynności finansowej, przedsiębiorca nie musi bowiem ponosić nakładów na rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej, budowę czy wyposażenie serwerowni, nie musi też zatrudniać dodatkowych specjalistów. Zaletą jest także gwarancja bezpieczeństwa, firma przekazuje swoje zasoby teleinformatyczne profesjonalnemu podmiotowi posiadającemu zarówno wiedzę, jak i niezbędne środki zapewniające ich poprawne działanie.

- Korzystając z usług outsourcingowych czy też hostowanych, przedsiębiorstwa osiągają oszczędności na kosztach inwestycji (CAPEX), ponieważ te inwestycje są ponoszone przez dostawcę usług, czyli operatora - wyjaśnia Michał Ciemiński, dyrektor zarządzający rynkiem corpo w Netii.

A dzięki temu klient kupuje tylko to, czego naprawdę potrzebuje w danej chwili i w każdym momencie może rozszerzyć gamę usług czy ich wolumen, ponieważ rozwiązania hostowane są zdecydowanie bardziej skalowalne niż tradycyjne.

Marek Szmigiel, dyrektor sprzedaży krajowej w GTS Poland wyróżnia trzy grupy podstawowych korzyści dla przedsiębiorstw, wynikających z outsourcingu teleinformatycznego (np. kolokacji i hostingu): bezpieczeństwo, elastyczność i efektywność kosztową.

Outsourcing daje podmiotom gospodarczym wysoki poziom bezpieczeństwa w porównaniu z samodzielną inwestycją, która musiałaby gwarantować takie elementy, jak bezpieczeństwo energetyczne, sieciowe czy fizyczne.

Elastyczność outsourcingowych rozwiązań związana jest natomiast przede wszystkim z niemal natychmiastowym w stosunku do własnej inwestycji czasem wdrożenia.

- Dotyczy to także rozbudowy rozwiązania - wyjaśnia Marek Szmigiel.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP