PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Outsourcing telekomunikacyjny: kable na zewnątrz

Autor: Jarosław Maślanek
14-07-2004 00:00
Outsourcing telekomunikacyjny: kable na zewnątrz

Szukając oszczędności, firmy coraz chętniej korzystają z oferty outsourcingu telekomunikacyjnego, powierzając dostawcom zewnętrznym obsługę całej infrastruktury teleinformatycznej. Tego typu ofertę wprowadziła już większość operatorów posiadających rozbudowane sieci szkieletowe.

Outsourcingiem telekomunikacyjnym zainteresowane są przeważnie duże i średnie przedsiębiorstwa, posiadające złożoną strukturę organizacyjną. Standardem staje się bowiem skupianie na podstawowej działalności i przekazywanie sfery nie związanej z core businessem firmom zewnętrznym. Coraz większą liczbę klientów stanowią jednak firmy z sektora średnich i małych przedsiębiorstw, przekonujące się do korzyści wynikających z powierzenia obsługi firmom zewnętrznym.
– Outsourcing usług telekomunikacyjnych polega na dostarczeniu klientowi usług i produktów telekomunikacyjnych zgodnych z jego oczekiwaniami – mówi Grzegorz Radzikowski z NASK. – Klient korzystający z takiej oferty nie musi ponosić kosztownych nakładów z uruchomieniem określonych usług.
– Usługa skierowana jest do tych managerów IT, którzy wolą skupić się na aplikacjach biznesowych, a usługi sieciowe i internetowe chcieliby zakupić, tak jak kupuje się usługi telefoniczne – wyjaśnia Maciej Krzyżanowski, dyrektor Działu Handlowego Ataman firmy ATM. – Outsourcing telekomunikacyjny polega na dostarczeniu klientowi wskazanych przez niego funkcji sieciowych i telekomunikacyjnych oraz objęciu ich jedną umową. Rolą dostawcy jest zgromadzenie wszystkich klocków potrzebnych do wykonania zadania, czyli sprzętu, łączy transmisyjnych, od wielu operatorów oraz sprawienie, żeby razem sprawnie działały.

Taniej i bezpieczniej
Przedsiębiorstwo decydujące się na powierzenie działki informatycznej i telekomunikacyjnej operatorowi zewnętrznemu zyskuje kilka podstawowych korzyści. Po pierwsze są to wymierne oszczędności.
– Co prawda klient może mieć wątpliwości, czy użycie pośrednika, jakim może wydawać się firma outsourcingowa, istotnie obniży koszty – mówi Maciej Krzyżanowski z ATM. – Co więcej, duża firma, posiadająca tysiące kilometrów własnej sieci, może uważać, że kupując bezpośrednio u operatorów telekomunikacyjnych uzyska lepsze warunki finansowe. ATM ma jednak swój pion operatorski, który na co dzień kupuje i sprzedaje duże przepustowości od i do innych operatorów. Są to przepustowości wielokrotnie wyższe od uzyskiwanych w dużych sieciach korporacyjnych, co powoduje, że ceny jednostkowe są proporcjonalnie niższe. Może się więc okazać, że zaoferujemy ceny lepsze niż otrzymane od innych operatorów, nawet po uwzględnieniu głębokich rabatów. Jeśli dodać do tego efekty skali, to użycie naszych usług może dać znaczne oszczędności.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP