PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Parki we mgle

Autor: Marcin Szczepański
05-10-2010 00:00
Parki we mgle

Polskie parki technologiczne mają już za sobą pierwsze doświadczenia. W ich aktywności wciąż wiele działań pionierskich, rozpoznawczych i budujących świadomość. Daleko nam do superefektywnych fabryk innowacji i kooperacji.

Słysząc lub czytając o parkach technologicznych czy naukowotechnologicznych, niewiele osób tak naprawdę wie, co te pojęcia oznaczają, jak funkcjonują parkowe firmy i jakie z tego płyną korzyści. Pół biedy, jeśli myślenie takie ogranicza się jedynie do laików, którzy być może nigdy nie będą mieli do czynienia z parkiem technologicznym. Gorzej, gdy taki sposób myślenia dotyczy prezesów czy właścicieli firm często funkcjonujących w branżach uznawanych za innowacyjne.
Po pierwsze świadomość

- Idea parków nie jest obecna w świadomości firm. Jest nierozpropagowana.

Firmy nie mając wiedzy, nie mają oczekiwań i działają na własną rękę, zamiast korzystać z oferty parków - twierdzi Adam Byszyński

z Legnickiego Parku Technologicznego KGHM Letia. W podobnym tonie wypowiadają się także nasi rozmówcy z innych krajowych parków technologicznych.

- W tym zakresie jest jeszcze dużo do zrobienia, szczególnie wśród małych firm czy nowych przedsięwzięć. Dla nich często pojęcie "park naukowo-technologiczny" jest pojęciem zbyt nieokreślonym, a nawet jeśli już określone jest, to przeważnie jawi się jako coś nieadekwatnego do ich potrzeb - przyznaje Piotr Kwiatek z Nickel Technology Park Poznań.

Podstawowym celem krajowych parków jest rozpropagowanie tej formuły działalności i jednocześnie współpracy między podmiotami w nich uczestniczącymi.

Stąd spore wydatki na cele marketingowe, możliwie jak najszersza współpraca z lokalnymi samorządami pozwalającymi uwiarygodnić parki w oczach potencjalnych najemców.

- Nasza działalność marketingowa obejmuje m.in.: kampanię promocyjną w radiu, publikacje informacji promocyjnych w gazetach branżowych i na portalach internetowych czy bezpośredni mailing do firm potencjalnie zainteresowanych współpracą - wylicza Adam Byszyński.

Letia nie ogranicza się jednak tylko do poszukiwania partnerów w Polsce. - Uczestniczyliśmy w Międzynarodowych Targach Inwestycyjnych REAL EXPO 2009 w Monachium, organizujemy prezentacje oferty inwestycyjnej w Państwowej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, podobne prezentacje organizujemy także w Wydziałach Promocji Handlu i Inwestycji ambasad RP w wielu krajach, m.in. w Europie, USA, Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej czy Rosji - kontynuuje nasz rozmówca.

KOMENTARZE (9)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP