Rozmowa z Markiem Goliszewskim,
prezesem Business Centre Club
- Czy można już mówić o tym, że istnieje w Polsce lobby działające efektywnie na rzecz przedsiębiorców?
- To lobby istnieje, w samym Business Centre Club zrzeszonych jest blisko dwa tysiące członków z ponad tysiąca firm. Zatem - lobby już jest. I opiera się na współpracy z parlamentem i rządem. Natomiast zasadne jest pytanie: jak skuteczne jest to lobby? I dziś oceniłbym jego skuteczność na około 60%. Większość spraw lobbingowych dotyczących gospodarki rynkowej decyduje się bowiem w parlamencie, a ten zdominowany jest przez związki zawodowe. Pracodawcy nie mają w nim zbyt szerokiej reprezentacji i wobec siły związków zawodowych - mogących wyjść na ulice i zagrozić władzy - ich argumenty wypowiadane cicho i spokojnie na posiedzeniach komisji sejmowych, są dziś uwzględniane przez polityków w mniejszym stopniu. Ale myślę, że z czasem to się zmieni.
- Gdy rozmawiam z osobami prowadzącymi firmy, często spotykam się z opinią, że organizacje, takie jak BCC, nie mają większego wpływu na decyzje dotyczące polskiej gospodarki. Dlatego wielu znanych biznesmenów nie chce należeć do żadnej organizacji zrzeszającej przedsiębiorców. Czy jest szansa, że w najbliższym czasie zdecydują się oni na wspólne działanie z innymi w ramach organizacji biznesowych?
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL
SUBSKRYBUJ WNP.PL
NEWSLETTER
Wnp.pl: polub nas na Facebooku
Wnp.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Wnp.pl na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
NAPISZ DO NAS