PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Piotr Tymochowicz: idioci nie kłamią

Autor: Rozmawiał: Jerzy Dudała
11-07-2005 00:00
Piotr Tymochowicz: idioci  nie kłamią
<strong>Piotr Tymochowicz</strong> - prezes firmy ICCE Greenpol, specjalista od kształtowania wizerunku osób publicznych <strong>Piotr Tymochowicz</strong> 
jest absolwentem Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Założyciel i dyrektor firmy ICCE (International Center of Consulting and Education) Greenpol, specjalista w zakresie nowych metod związanych z teorią wywierania wpływu.

Specjalizuje się w kursach i szkoleniach dotyczących kształtowania wizerunku biznesmenów i polityków. Jest jednym z głównych twórców Teorii Wywierania Wpływu, ze szczególnym uwzględnieniem różnic kulturowych, mentalnościowych i narodowościowych. To właśnie on &#8211; przez co, jak sam przyznaje, zyskał w różnych kręgach wielu wrogów &#8211; pracował z niezłym skutkiem nad wizerunkiem lidera &#8222;Samoobrony&#8221; Andrzeja Leppera. Obecnie, jak można zasłyszeć &#8222;na mieście&#8221;,
często służy radą Markowi Borowskiemu.  
( J . D . )

Pracując dla kogoś muszę czasem występować po przeciwnej stronie barykady niż moi przyjaciel. Za Leppera obraziło się na mnie wielu przyjaciół - rozmowa z Piotrem Tymochowiczem, prezesem firmy ICCE Greenpol, specjalistą od kształtowania wizerunku osób publicznych.

W jednym ze swych artykułów napisał Pan: „Gdyby ktokolwiek z naszych polityków, z prezydentem włącznie, miał kandydować do parlamentów państw zachodnich, podejrzewam, że przepadłby z kretesem już w przedbiegach. Często obserwuję delegacje międzynarodowe złożone z prezesów zarządów różnych firm, koncernów i dostrzegam, jak bardzo żałośnie wypadają nasi biznesmeni na tle na ogół perfekcyjnie przygotowanych Niemców, Amerykanów, a nawet Włochów czy Francuzów”. Skąd ta różnica? Polscy politycy nie wiedzą, czego się trzeba nauczyć, są zakompleksieni, czy może po prostu leniwi?

– Są takie rzeczy, których nie jesteśmy w stanie nauczyć się w ciągu paru tygodni czy miesięcy. Zahaczamy tu o wspólną sferę trzech dziedzin: polityki, biznesu i edukacji. Różnica polega na tym, że na Zachodzie już od szkoły podstawowej uczy się pewnych mechanizmów komunikacji z innymi ludźmi. Zarówno w szerokim tego słowa znaczeniu – nawet z elementami psychologii tłumu – jak i kontaktu interpersonalnego bezpośredniego. Do mnie często przychodzą absolwenci różnych polskich szkół wyższych i nie mają bladego pojęcia o tym, czego ja się uczyłem w szkole podstawowej w Stanach Zjednoczonych. Później spędziłem dwanaście lat w Berlinie Zachodnim, gdzie uczęszczałem do gimnazjum. Był tam niespecjalnie wysoki poziom z matematyki czy geografii, ale za to nauczyli mnie 36 technik autoprezentacji. A będąc w pierwszej klasie szkoły podstawowej w Stanach znałem osiem takich technik. Uczono nas, jak wchodzić w proces negocjacyjny z nauczycielem, w jaki sposób dowartościowywać się nawzajem. Były elementy komunikatu otwartego, uczono nas tego, jak mówić o emocjach. Jako dziecko dowiedziałem się, że jestem pełnowartościowym obywatelem, na równi z każdym dorosłym.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 295 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP