PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

PKP PLK: za mało środków własnych, za dużo unijnych

Autor: Piotr Stefaniak
15-09-2011 00:00
PKP PLK: za mało środków własnych, za dużo unijnych
fot. PTWP
<b>Zbigniew Konieczek<br>
prezes Newag </b><br><br>

Sytuacja na rynku usług i dostaw nie odbiega od poziomu z lat ubiegłych, bowiem nie ma znacząco większej liczby postępowań, które dałyby zamówienia na kilka lat. <br><br>

Pozyskujemy zlecenia na kilka, maksymalnie kilkanaście, sztuk pojazdów. Cała branża liczyła na powiększenie rynku dostaw pojazdów w związku z organizacją piłkarskich mistrzostw Europy w 2012, lecz tak się nie stało. <br><br>

Mamy jednak nadzieję na wzrost popytu, szczególnie ze strony samorządowych spółek przewozowych. <b>Adrian Furgalski<br>
dyrektor ZDG TOR </b><br><br>

Nie oszukujmy się, że poprawa sytuacji nastąpi błyskawicznie po podpisaniu wieloletniego kontraktu na zarządzanie infrastrukturą kolejową. Automatycznie nie spadną też stawki za dostęp do niej. Jednak rokrocznie rosnące nakłady powinny wywołać wzrost liczby uruchamianych pociągów, a to prowadzić będzie pośrednio do potanienia kosztów dostępu. <br><br>

Nakłady na utrzymanie torów, choć rosnące, nadal będą niewystarczające, dlatego konieczna jest trudna decyzja o ograniczeniu sieci kolejowej i elementów infrastruktury, które wejdą w skład narodowego zasobu infrastruktury.

Z jednej strony PKP PL K nie ma pieniędzy na bieżące remonty torów, a z drugiej - ograniczone możliwości "przerobu" środków unijnych. Popyt na tabor kolejowy rośnie wolno, mimo przestarzałego parku maszyn.

Zarząd Trakcji Tiltra, spółki budującej infrastrukturę kolejową, ma najwyższy w swojej historii portfel zamówień, sięgający 4,7 mld zł. Podobnie zadowolone z liczby zleceń są zarządy PNI (obecnie grupa Budimex), Grupy ZUE czy Track Tek.

Jednak mnożą się też takie informacje, jak o piętnastokilometrowym odcinku linii kolejowej nr 372 Bojanowo- Góra Śląska w powiecie rawickim. To tylko jeden z wielu odcinków torów wymagających remontu, które pewnie wypadną z użytkowania ze względu na niski stopień wykorzystania.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 366 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

297 419 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 268 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP