Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Podkład pod sukces

Autor: Piotr Stefaniak
25-12-2011 00:00
Podkład pod sukces
<b>Krzysztof Sędzikowski<br>
niezależny doradca</b><br><br>

 - Zważywszy na perspektywy sektora inwestycji infrastrukturalnych, charyzmę Jarosława Pawluka i jego zdolność przyciągania do swoich wizji współpracowników, Grupa TT osiągnie sukces. <b>Krzysztof Niemiec<br>
wiceprezes Fusion Invest Polska</b><br><br>

- Chcemy w sposób ciągły kontrolować nasze wyroby. Sami poddajemy je różnorodnym testom, abyśmy nie mieli cienia wątpliwości co do ich wysokiej jakości. Dynamika przychodów Grupy Track Tec

Kolej - jak biznes - opiera się na solidnych podkładach. Obserwacja rynku i racjonalne decyzje w odpowiednim czasie - to przepis na sukces według Jarosława Pawluka. Banalne? Ale jakie skuteczne...

W czwartym roku po zmodernizowaniu linii kolejowej Berlin- Hamburg dziwna choroba zaczęła trawić jej tory.
Pojawiały się wykwity, później pęknięcia podkładów betonowych, które zaczęły się kruszyć. Deutsche Bahn Netze zlecił systematyczną wymianę podkładów w weekendy. Gdy zaraza szybciej niszczyła tory, niż przebiegała ich renowacja, w lutym 2009 r. zamknięto część trasy. Ostatecznie wymieniono 250 tys. z 700 tys. wcześniej ułożonych podkładów. Producent podkładów Betonwerk Rethwisch zastosował złą mieszankę. W cemencie i piasku było za dużo związków alkalicznych.

Wnioski?

- Właśnie uruchamiamy drugie laboratorium badające jakość naszych wyrobów - mówi Jarosław Pawluk, właściciel Fusion Invest, do którego należą zakłady z grupy Track Tec, polskiego producenta podkładów kolejowych.

Z menedżera inwestor

Przez ponad 20 lat działał na pierwszej linii w sektorze transportu - w firmach spedycyjnych i przewozowych. Karierę zawodową zaczynał pod koniec lat 80., jako absolwent niemieckiej uczelni technicznej, w koncernach Henkel i Ruetgers. Organizował import chemikaliów ze Wschodu do Niemiec.

Wykorzystując zdobyte doświadczenie, postanowił pracować na własny rachunek.

W 1992 r. założył spółkę Chem Trans Logistics (CTL). Pośredniczyła ona w transgranicznych przewozach ładunków pomiędzy państwowymi kolejami Niemiec, Polski, Białorusi oraz Ukrainy i co roku podwajała przychody.

Przybywało kompetencji, ale zbliżała się zmiana warunków działalności w sektorze transportu. Jak utrzymuje Pawluk, większość istotnych wydarzeń w jego życiu działa się poza jego wolą i świadomością.

Transformacja gospodarcza w Polsce, wprowadzenie wymienialnej złotówki, liberalizacja rynku kolejowego, wejście Polski do UE.

- Niewątpliwie znalazłem się w odpowiednim czasie, we właściwym miejscu, ale nie był to wyłącznie wynik szczęścia. Za każdym sukcesem stoją przecież ludzie - podkreśla Pawluk.

We wrześniu 2000 r. parlament przyjął ustawę o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP. Mówi się o bliskiej perspektywie otwarcia rynku przewozów towarowych i pasażerskich.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP