PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Podręcznik Smarowniczy LOTOS OIL (cz. VI)

Autor: Lotos Oil
14-03-2011 00:00

Oleje przekładniowe. Ich funkcje i zastosowania w różnych przekładniach to temat kolejnego odcinka "Podręcznika Smarowniczego" opracowanego przez ekspertów spółki LOTOS OIL SA. Publikacja, którą oddajemy do Państwa rąk ma dostarczyć bardzo podstawowej wiedzy i pomóc w rozwiązywaniu problemów w własnym zakresie czy też z pomocą naszego specjalisty. Autorami podręcznika są Marek Dębiński, Piotr Niemiec, Rafał Mirek i Sławomir Poszelężny.

Dziękujemy za zainteresowanie, zachęcamy do zgłaszania własnych obserwacji i problemów, z jakimi spotykają się Państwo w swojej pracy. Być może nie tylko staną się one kanwą kolejnego odcinka, ale i wspólnie znajdziemy rozwiązania nurtujących Państwa problemów.
Wszyscy wiemy, jak ważnym, a jednocześnie trudnym zadaniem stojącym przed służbami utrzymania ruchu jest utrzymanie ruchu, wysoka, jakość, przy jednoczesnym reżimie kosztów. Wieloletnie doświadczenie Serwisu Olejowego LOTOS OIL SA wskazuje jednoznacznie, że dostępność wiedzy na temat środków smarnych i ich stosowania cechuje pewna nierównowaga. Jeden obszar stanowią dostępne obszerne publikacje poradnikowe a także akademickie, a z drugiej wydawnictwa producentów obejmujące niewiele ponad katalog produktowy. Często i wiemy to z praktyki wyjaśnienia domagają się sprawy proste, ale ważne, mające w danej sytuacji swoje konsekwencje jak wspomniałem na początku ilościowe, kosztowe i jakościowe. Smarowanie było i będzie i nie miejmy, co do tego złudzeń wiedzą nabywaną w którejś tam kolejności w palecie przedmiotów niezbędnych specjaliście od utrzymania ruchu. Eksperci LOTOS OIL S.A. w każdej chwili służą Państwo wsparciem przy rozwiązywaniu problemów z zakresu polityki smarowniczej.

Eksperci z serwisu Olejowego i działu rozwoju konsultują dziś kilkaset fabryk w kilkunastu krajach, po częstokroć stając się dla działów utrzymania ruchu ostatnią deską ratunku.

Oleje przekładniowe

Największy wpływ na warunki pracy oleju w przekładniach wywierają naciski jednostkowe między współpracującymi częściami, szybkość poślizgu zębów w miejscach ich zetknięcia i temperatura. Rozwój konstrukcji przekładni przemysłowych spowodował zwiększenie wymagań w stosunku do oleju, który smaruje nie tylko elementy zazębień, lecz również łożyska.
Oprócz tradycyjnych olejów pochodzących z przerobu ropy naftowej pojawiły się oleje syntetyczne PAO i PAG (oparte na bazach syntetycznych polialfaolefin oraz poliglikoli – olejów na PAG nie można mieszać z innymi olejami do przekładni przemysłowych) z odpowiednio dobranymi dodatkami uszlachetniającymi spełniające rygorystyczne normy producentów przekładni.
Przemysłowe oleje przekładniowe w zależności od zastosowania posiadają w swoim składzie następujące dodatki:

  • przeciwzatarciowe (EP)

  • przeciwzużyciowe (AW)

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

788 148 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP