PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Podręcznik Smarowniczy LOTOS OIL (cz. VII)

Autor: Lotos Oil
21-03-2011 00:00

Wracamy do tematu olejów przekładniowych. Tym razem skupimy się na funkcjach, zasadach doboru i specyfikacjach tych olejów. Publikacja, którą oddajemy do Państwa rąk ma dostarczyć bardzo podstawowej wiedzy i pomóc w rozwiązywaniu problemów w własnym zakresie czy też z pomocą naszego specjalisty. Autorami podręcznika są Marek Dębiński, Piotr Niemiec, Rafał Mirek i Sławomir Poszelężny.

Dziękujemy za zainteresowanie, zachęcamy do zgłaszania własnych obserwacji i problemów, z jakimi spotykają się Państwo w swojej pracy. Być może nie tylko staną się one kanwą kolejnego odcinka, ale i wspólnie znajdziemy rozwiązania nurtujących Państwa problemów. Eksperci z serwisu Olejowego i działu rozwoju konsultują dziś kilkaset fabryk w kilkunastu krajach.
Wieloletnie doświadczenie Serwisu Olejowego LOTOS OIL SA wskazuje jednoznacznie, że dostępność wiedzy na temat środków smarnych i ich stosowania cechuje pewna nierównowaga. Jeden obszar stanowią dostępne obszerne publikacje poradnikowe a także akademickie, a z drugiej wydawnictwa producentów obejmujące niewiele ponad katalog produktowy. Często i wiemy to z praktyki wyjaśnienia domagają się sprawy proste, ale ważne, mające w danej sytuacji konsekwencje ilościowe, kosztowe i jakościowe. Smarowanie było i będzie i nie miejmy, co do tego złudzeń wiedzą nabywaną w którejś tam kolejności w palecie przedmiotów niezbędnych specjaliście od utrzymania ruchu.


Funkcje olejów przekładniowych

Przemysłowe oleje przekładniowe muszą spełniać następujące zadania:
- przenosić moc
- zmniejszać tarcie i zużycie
- odprowadzać ciepło tarcia
- odprowadzać produkty zużycia ze strefy tarcia
- zmniejszać wibrację i hałas
- chronić przed korozją
- chronić przed pittingiem

Aby spełnić te zadania przemysłowe oleje przekładniowe powinny charakteryzować się właściwościami poniższymi fizykochemicznymi.

Lepkość

Oleje przekładniowe przemysłowe do przekładni obudowanych najczęściej stosuje się w klasach lepkości ISO VG 68-1000. Do przekładni zębatych otwartych stosuje się oleje o dużych i bardzo dużych lepkościach. Film olejowy w przekładniach przemysłowych jest narażony na działanie dużych sił ścinających oraz wysokich nacisków jednostkowych. Im większa jest lepkość oleju, tym trudniej wycisnąć go ze smarowanych powierzchni, co prowadzi do smarowania granicznego a w efekcie do zatarcia. Zbyt duża lepkość nie może być stosowana ze względu na zwiększenie oporów tarcia wewnętrznego, stratę energii oraz wzrost temperatury oleju a co za tym idzie przyspieszenie procesów jego starzenia.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP