PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Polowanie samorządowców na inwestora

Autor: Jarosław Maślanek
13-07-2006 00:00
Polowanie samorządowców na inwestora
Adam Żołnowski
prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych: 

 Dostępność transportowa należy do podstawowych składowych warunkujących atrakcyjność inwestycyjną danego obszaru. Dlatego z punktu widzenia inwestora zagranicznego, to właśnie inwestycje publiczne w infrastrukturę transportową wydają się najważniejsze. Tomasz Kalinowski
Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową:
 Publiczne środki finansowe powinny być w pierwszej kolejności przeznaczone na dokładną identyfikację potencjału, przewag i atrakcyjności regionu dla inwestorów zagranicznych. Nie ma bowiem sensu inwestowanie w zaplecze dla przemysłu wysokich technologii, jeśli żaden z inwestorów nie zechce rozpatrywać danego regionu jako swojej lokalizacji. Roman Lubaczewski
PricewaterhouseCoopers:
 Profesjonalne podejście do wyboru lokalizacji przez inwestora obejmuje analizę ponad 100 różnych czynników. Spośród nich firmy rozważające inwestycję dobierają elementy najbardziej adekwatne do swojego profilu działalności oraz przypisują im odpowiednią wagę. Na przykład dostępność pracowników ze znajomością języków obcych w wielu przypadkach przesądza o ulokowaniu w danym miejscu tzw. wspólnych centrów usług (Shared Services Centres), mogących obsługiwać np. funkcje księgowe danej firmy mieszczącej się w innym kraju. 
Danuta Janczak
prezes Zarządu Ernst & Young Corporate Finance:
 Od sytuacji ekonomiczno-społecznej panującej w danym regionie, jego specyfiki i przyjętej strategii rozwoju zależy ustalenie priorytetów wykorzystania środków publicznych. Ważnym elementem strategii każdego regionu powinna być także synergia z regionami sąsiadującymi.

Z 3,3 mld USD, które firmy zagraniczne zainwestowały w Polsce I kw. br., coraz większą część stanowią, oprócz przedsięwzięć produkcyjnych, inwestycje z sektorów BPO i R+D. To cieszy. Martwić może utrzymujący się podział na regiony przodujące w przyciąganiu kapitału i pozostające w inwestycyjnym ogonie. Czym powinien charakteryzować się obszar kraju, by zachęcić inwestorów do lokalizacji przedsięwzięcia właśnie u siebie?

Znajnowszego raportu Ernst & Young dotyczącego atrakcyjności inwestycyjnej Europy wynika, że Polska przoduje na naszym kontynencie pod względem liczby nowych miejsc pracy. Korzystamy głównie na nasyceniu rynków zachodnich i dynamicznym rozwoju naszej części kontynentu. I chociaż nadal pozostajemy w tyle za światową czołówką inwestycyjną zajmując piąte miejsce (m.in. za Chinami i Niemcami), nasz rynek stanowi atrakcyjne miejsce do lokalizacji nowych przedsięwzięć gospodarczych.

Przyglądając się jednak mapie nowych inwestycji, można zauważyć wyraźne podziały na regiony przyciągające kapitał, „drugą ligę” i województwa od lat omijane przez większe przedsięwzięcia. Co stanowi o popularności inwestycyjnej danego regionu?

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 196 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP