Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pora na normalny rynek

Autor: Renata Dudała
25-10-2004 00:00
Pora na normalny rynek

"Wejście inwestorów strategicznych do polskich hut spowodowało, że rynek dystrybutorów zaczął normalnieć tzn. kierować się prawami wolnego rynku, tym samym upodabniając się do rynków zachodnioeuropejskich..." - Rozmowa z ROMANEM CZYŻYKOWSKIM, dyrektorem handlowym ThyssenKrupp Energostal

Jak prywatyzacja hutnictwa wpłynęła na rynek dystrybutorów?
– Wejście inwestorów strategicznych do polskich hut spowodowało, że rynek dystrybutorów zaczął normalnieć tzn. kierować się prawami wolnego rynku, tym samym upodabniając się do rynków zachodnioeuropejskich. Firmy traktujące dystrybucję stali jako sposób na odzyskanie należności, straciły praktycznie na znaczeniu. Niektóre z nich próbują utrzymać się na rynku, oferując często produkty po cenach zaniżonych. Chcą sprostać normom zakupowym u producentów, aby móc skorzystać z maksymalnie wysokich upustów. Są to działania skuteczne, lecz bez inwestycji w większą infrastrukturę i potencjał handlowy skazane na porażkę.

Przez ostatnie lata wiele firm ratowało się kompensatami i handlem barterowym.

– Od początku istnienia działaliśmy na zdrowych podstawach ekonomicznych i zasadach handlu. Inwestycje w duże magazyny pozwoliły nam stworzyć unikalną ofertę zawierającą najszerszy asortyment wyrobów hutniczych w kraju. Oprócz tradycyjnych wyrobów ze stali węglowej oferujemy również stal nierdzewną i metale nieżelazne, co umożliwia naszym klientom zakupy z jednego źródła. Nasze działania skierowane są na kompleksową obsługę klienta i wysoką jakość oferowanych usług. Pomimo znaczącego spadku marż duży wolumen sprzedawanych towarów rekompensuje poniesione nakłady. Uważamy że nasza pozycja na rynku dystrybutorów wzrasta.

Podobnie jak i innych firm, które skorzystały z koniunktury w Chinach.

– Jeszcze do niedawna głównym problemem na krajowym rynku była dostępność towarów. Dziś popyt utrzymuje się na podobnym poziomie, przy znacznym wzroście podaży, co skutkuje stabilizacją cen. Oddziaływanie chińskiego boomu nie jest już tak silne, jak na początku roku. Otwarcie granic w Europie zwiększyło swobodę wymiany towarów i uprościło zagranicznym dystrybutorom sprzedaż na polskim rynku, nie ułatwiając jednak pracy dystrybutorom krajowym. Wzrastająca podaż na podstawowe asortymenty powoduje zaciętą walką cenową, na czym ostatecznie zyskuje klient.
Zmiany na rynku są widoczne. Coraz trudniej jest realizować duże dostawy jednorodnego asortymentu ze względu na bezpośrednią sprzedaż producentów. Zjawisko to jest normalne na rynkach zachodnich i nie należy się temu dziwić. Dystrybutorzy powinni się skupić na mniejszych odbiorcach, dostawach małych partii wysoko przetworzonego towaru oraz dodatkowych usługach serwisowych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP