PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prąd płynący z reklamy

Autor: Jarosław Latacz
22-04-2006 00:00
Prąd płynący z reklamy

Moduły w prasie, spoty w telewizji, gigantyczne billboardy i ogrzewane zimą przystanki komunikacji miejskiej. Sponsoring kultury i sportu. To tylko niektóre pomysły realizowane w kampanii reklamowej szwedzkiego koncernu Vattenfall. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, w przyszłości będzie jeszcze ciekawiej i bardziej spektakularnie.

Podgrzewany wizerunek

Przez ostatnie trzy miesiące ponad 900 tysięcy pasażerów w Warszawie i Katowicach skorzystało z 29 ogrzewanych przystanków autobusowych i tramwajowych. Na przystankach zbierano także... pomysły na działania w kolejnym sezonie zimowym oraz wystawiono pierwsze w historii przedstawienie teatralne. Tegoroczna akcja podgrzewanych przystanków była kontynuacją zeszłorocznej kampanii. To absolutna nowość w Polsce, ale pomysł szybko spodobał się podróżującym. Jeden z internautów zgłosił pomysł zamontowania na przystankach lamp do terapii światłem.

– Mamy nadzieję, że uda nam się wdrożyć ten ciekawy pomysł i pomóc pasażerom komunikacji miejskiej w walce ze skutkami zimowej depresji – mówi Piotr Kędzierski, dyrektor biura komunikacji społecznej Vattenfall.

23 stycznia, na podgrzewanym przystanku Vattenfall przy Rondzie Jazdy Polskiej w Warszawie, odbyło się przedstawienie teatralne. Aktorzy Teatru Muzycznego w Poznaniu zaprezentowali mieszkańcom stolicy „Ławeczkę” autorstwa Aleksandra Gelmana. Wykonawcy – Izabella Tarasiuk i Dariusz Taraszkiewicz po raz pierwszy zamienili teatralne deski na uliczny chodnik, a scenę na przystanek autobusowy. Przedstawienie wystawiono w ostrych, zimowych warunkach, mogło się ono odbyć dzięki zainstalowanej w środku wiaty podgrzewanej ławeczce.

„Przystankowa” instalacja elektryczna wykorzystana przez Vattenfall składa się z wyposażonej w kabel grzewczy specjalnej plastikowej ławeczki oraz czterech lamp fluorescencyjnych podwieszonych pod dachem wiaty. Ławeczki były nieprzerwanie podgrzewane 24 godziny na dobę, a uruchomienie oświetlenia następowało po naciśnięciu przycisku znajdującego się wewnątrz przystanku. Tej zimy zastosowano nową instalację, która znacznie zwiększyła komfort oczekiwania pasażerów. W sezonie 2005-2006 Vattenfall zdecydował się nie tylko na przybliżenie źródła ciepła pasażerom, ale też na utrzymanie stałej temperatury na powierzchni ławeczek w wysokości 15-20°C. Ubiegłoroczna edycja kampanii podgrzewanych przystanków spotkała się nie tylko z uznaniem mieszkańców, ale i dużym zainteresowaniem mediów. Podgrzewane przystanki doceniło też środowisko reklamowe – Jury najważniejszego konkursu marketingowego EFFIE, nagradzając Vattenfall za nietypowy i przyjazny sposób budowy swojego wizerunku.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP