Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Prezes jak pilot

Autor:
14-11-2005 00:00
Prezes jak pilot
&#8211; Kolejny poziom zarządzania przy wsparciu BI to praca nad budżetem &#8211; opowiada <strong>Ryszard Sadowski</strong>, prezes Solemis Group. <strong>Paweł Gustaw</strong>, dyrektor ds. analiz biznesowych i rozwoju Premium Technology: 

&#8211; Wdrożenie BI wprowadza dyscyplinę i kulturę zarządzania informacją. Kończą się czasy, gdy ważne dane były przesyłane w plikach arkuszy pocztą elektroniczną bądź przenoszone na dyskach. Ryzyko związane z możliwością dostania się do danych (często poufnych) przez niepowołane osoby lub ryzyko ich zmiany (celowej, bądź przypadkowej) jest zbyt duże i organizacje coraz większą uwagę przywiązują do aspektu bezpieczeństwa informacji. 

Oczywiście, wdrożenie daje wymierne rezultaty operacyjne &#8211; firma lepiej planuje swe działania, bardziej szczegółowo potrafi określić sytuację swoją oraz zagrożenia, okazje występujące w jej otoczeniu. To przekłada się na wymierne korzyści finansowe &#8211; niższe koszty działań, wyższą sprzedaż, czy zwiększenie marży operacyjnej. Informacja, nie tylko już intuicja, staje się podstawą podejmowania świadomych decyzji.

Aby przedsiębiorstwo mogło się rozwijać potrzebuje gromadzić informacje z wewnątrz i z otoczenia firmy i na ich podstawie podejmować decyzje biznesowe. Metoda intuicyjna jest dość ryzykowana, dlatego warto skorzystać z narzędzi, które odsłonią całą prawdę o biznesie i pomogą opracować strategię działania.

W biznesie najcenniejsze wydają się trafne odpowiedzi na pytania dotyczące przyszłości, czyli prognozy działalności. Mogą to być pytania typu: jak zachowa się klient gdy...; - jak wzrośnie lub spadnie sprzedaż jeśli...; - co stanie się z kosztami jeżeli...?
Pytania mogą być różne w zależności od potrzeb klienta. Co innego interesuje zarząd banku, co innego zarząd firmy produkcyjnej.

– Zarząd sieci restauracji może być na przykład zainteresowany odpowiedzią na pytanie, które placówki ma otworzyć o godzienie 9.00, a które o 10.00 czy 11.00 oraz czy powinien otwierać je w święta – mówi Grzegorz Rawicz-Mańkowski, dyrektor marketingu SAS Institute. – Zarząd operatora telefonii komórkowej będzie zainteresowany informacją, jak poszczególne decyzje strategiczne m.in. dotyczące nowych taryf czy promocji wpłyną na zyski i koszty przy uwzględnieniu maksymalnie wielu informacji, także tych o ruchach konkurencji. Takie pytania można mnożyć.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP