Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

QAD: zostajemy przy specjalizacji


22-09-2005 00:00
QAD: zostajemy przy specjalizacji

Rozmowa z Maciejem Włodarczykiem, dyrektorem generalnym QAD na Europę Środkowowschodnią.

Rynek systemów ERP nadal rośnie, choć większość dużych firm wdrożyło już aplikacje. Jak wygląda rynek docelowych klientów QAD – podmiotów średniej wielkości?
– W ubiegłym roku polski rynek IT po raz pierwszy od kilku lat zanotował dwucyfrowy wzrost. Prezesi dużych firm chętniej niż do tej pory inwestowali w informatykę. Pojawiły się budżety na zakup rozwiązań kompleksowych, zintegrowanych. QAD udało się pozyskać kilku nowych klientów i osiągnąć liczony w dolarach 25 proc. wzrost sprzedaży. W ciągu najbliższych kilku lat, ten wzrostowy trend na rynku ERP się utrzyma.

Generalnie, mimo dynamicznego wzrostu sprzedaży, szacowanego przez DiS na 20 proc. w 2005 roku, rynek ERP jest cały czas niedoinwestowany. Dlatego w najbliższym czasie należy spodziewać się inwestycji dużych, zagranicznych koncernów nie mających do tej pory zakładów w Polsce. Obserwujemy z ich strony coraz większe zainteresowanie rynkiem Europy Centralnej i Wschodniej. Ponad 30 mld USD jest inwestowane rocznie w krajach naszego regionu, z czego 7,8 mld trafia do Polski. Ok 40 proc. tych inwestycji lokowanych jest w przetwórstwo przemysłowe, czyli w sektorze, na którym się skupiamy.

Walka między największymi dostawcami ERP przybiera na sile. Czy nie obawia się Pan, że najwięksi branżowi gracze zainteresują się teraz firmami z sektora przetwórstwa przemysłowego?

– Aby wejść w ten rynek, należy liczyć się z wydatkami na jego rozpoznanie, promocję i rozwój dedykowanych produktów. Wieloletnia współpraca z naszymi odbiorcami dostarcza nam cennej wiedzy o potrzebach firm produkcyjnych. Nie sądzę, aby firmy takie jak SAP były tym rynkiem szczególnie zainteresowane.

Branża ERP konsoliduje się. Także w Polsce. Jak QAD widzi swoją pozycję na rynku ERP w przyszłości?

– Jesteśmy silną organizacją, która nie planuje się z nikim łączyć. Nie będziemy konkurować na całym rynku tylko w branżach, dla których rozwijamy nasze produkty.

W jaki sposób ta koncentracja ma uchronić QAD przed utrzymaniem pozycji na rynku?

– Im większa jest specjalizacja systemu ERP, im więcej jest w nim „zaszytych” branżowych doświadczeń, tym szybciej jego nabywca osiąga zwrot z inwestycji. Tym się wyróżniamy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP