PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Raport "Nowego Przemysłu" i BCMM: portal dla biznesu

Autor: Roman Uzdowski
31-10-2001 00:00

Agencja marketingowa BCMM opracowała na zlecenie Miesięcznika Gospodarczego "Nowy Przemysł" raport poświęcony korzystaniu z polskich portali internetowych. Wydawca miesięcznika "Nowy Przemysł" - oprócz badania znajomości własnego portalu tematycznego dla przedsiębiorstw przemysłowych, Wirtualny Nowy Przemysł (www.wnp.pl) - szukał konkretnych wskaźników określających znajomość głównych portali polskiego Internetu.

Agencja BCMM zaprosiła do sondażu grupę respondentów, w gronie których ponad trzy czwarte przedsiębiorstw posiada własną stronę internetową lub portal korporacyjny. Co charakterystyczne w tej liczbie, największe "nasycenie Internetem" wykazują przedsiębiorstwa o wielkości zatrudnienia od 101 do 200 pracowników (100% respondentów). W jednej czwartej przedsiębiorstw, których ankiety trafiły do agencji BCMM, nie powstał własny serwis WWW - tutaj wskaźnik zaniżają przede wszystkim przedsiębiorstwa do 20 zatrudnionych osób.
Wspólnym mianownikiem badanych przedsiębiorstw, przyjętym dla naszego raportu był przedmiot działalności badanych firm - wszystkie lokują się w obrębie branż przemysłowych. Przypatrzmy się wynikom...

Ranking portali
Najczęściej nasi respondenci wchodzą do zasobów polskiego Internetu przez portal onet.pl (83%). Wydaje się to o tyle oczywiste, że w portalu tym, oprócz całego spektrum tematów ogólnych, powstaje silnie skoncentrowany na gospodarce serwis biznes.onet.pl. Co prawda nie pytaliśmy o powody, dla których nasi respondenci wybierali akurat ten szczególny portal, lecz nasze przypuszczenie powinno dać się łatwo udowodnić. Drugim co do znaczenia portalem dla badanych przedsiębiorstw jest Wirtualna Polska - około 46% respondentów identyfikuje ten portal jako źródło dostępu do treści publikowanych w Internecie. Kolejne dwa portale - wyróżniane w naszym raporcie to Interia.pl (47%) i, co stanowi dość szczególny rys naszej ankiety, Biznespolska.pl (46%). Ten drugi portal jest bardzo wyraźnie nacechowany tematyką związaną z Nową Gospodarką - branżą internetową, innowacyjnymi technologiami teleinformatycznymi, handlem elektronicznym i systemami transakcyjnymi w sieci - zaś tak wysoka popularność portalu w ocenie naszych respondentów dowodzi, że albo Biznespolska.pl tak sprawnie dotarł do użytkowników biznesowych, albo dostarcza trafionych informacji w trafiony sposób. Kolejne portale uzyskały zbliżony wynik - Hoga.pl (14%), Parkiet.com.pl (14%), Panorama Firm pf.pl (13%). Z zainteresowaniem przyjęliśmy wynik Polskich Książek Telefonicznych (pkt.pl), które wydają internetową wersję swoich papierowych edycji i dostarczają dość określonych treści - najprościej mówiąc, podają numery telefonów, adresy firm i czasami linki do stron tych firm lub ich adresy poczty elektronicznej. Mimo to serwis pkt.pl aż 13% naszych respondentów identyfikuje z tym miejscem, z którego rozpoczynają korzystanie z Internetu. Portal wertykalny (tematyczny) wydawany przez Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości - wydawcę "Nowego Przemysłu" - osiągnął wynik 12-procentowy. Serwis wnp.pl ma wysoką oglądalność ogólnopolską (18%) - nieco gorzej wypadamy przed użytkownikami z terenu Śląska, czyli w miejscu, gdzie mieści się redakcja tak miesięcznika, jak i serwisu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP