Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rewolucja w ruchu

Autor: Jarosław Maślanek
28-05-2013 06:45 |  aktualizacja: 28-05-2013 06:53
Rewolucja w ruchu
<b>Mariusz Karbowski<br />
regionalny dyrektor sprzedaży T-Systems Polska </b><br /><br />

- W kontekście zmiany technologii i procesów telekomunikacyjnych obserwujemy wzrost zainteresowania bezpieczeństwem danych. <br /><br />

Model cloud i coraz powszechniejszy trend Bring Your Own Device zwiększają mobilność pracowników i pozwalają ograniczyć koszty firmy. Niosą one również za sobą konieczność stawienia czoła coraz bardziej skomplikowanym wyzwaniom związanym z ochroną wrażliwych danych i informacji. <b>Roman Sadowski<br />
Alcatel-Lucent Enterprise </b><br /><br />

- Wciąż w wielu wielooddziałowych firmach można w każdej placówce spotkać niezależną centralę. Prostym i dającym szybki zwrot z inwestycji sposobem na cięcie kosztów może być np. ich centralizacja. Jeśli firma nie chce ponosić ryzyka związanego z utrzymaniem i aktualizacją systemu oraz chciałaby rozłożyć w czasie niezbędne inwestycje, rozwiązaniem mogą być tzw. usługi zarządzane. Warto również sprawdzić u producenta systemu różne warianty oferty - od aktualizacji i modernizacji systemu po jego całkowitą wymianę. <b>Maciej Glapiński<br />
Polkomtel </b><br /><br />

- Klienci zwracają coraz mniejszą uwagę na cenę. Ceny usług telekomunikacyjnych w Polsce są już dużo poniżej średniej w UE, co dość dobrze pokazuje ostatni raport UKE. Ponadto klienci są coraz bardziej świadomi możliwości, które niosą ze sobą sieci mobilne, szeroki wybór usług dodanych oraz wielofunkcyjne smartfony, tablety i zainstalowane na nich aplikacje. <br /><br />

Wynikające z tego korzyści biznesowe są dużo ważniejsze niż kolejny grosz taniej za minutę połączenia.

Mobilność, prędkość i przetwarzanie w chmurze będą nadawały ton telekomunikacyjnej rewolucji w produktach dla biznesu. A wszystko to, by jeszcze mocniej ciąć koszty.

Telekomunikacja przestała być już niezależnym obszarem w przedsiębiorstwie, jest natomiast jednym z elementów zintegrowanej sieci teleinformatycznej. Rynek telekomunikacyjny dla biznesu ewoluuje, a zmiany produktowe przybierają postać teleinformatycznej rewolucji.
- Konwergencja, cloud, LTE - te trzy elementy określają kierunek, w którym podąża rynek, a to, co widzimy na końcu tej drogi, najlepiej można opisać poprzez partnerstwo technologiczne i biznesowe - konkretyzuje Maciej Glapiński, kierownik działu komercjalizacji usług w biurze wsparcia biznesowego Polkomtel.

Przez konwergencję należy rozumieć liczbę uzupełniających się nawzajem usług i dopasowanie ich do różnych aspektów działalności przedsiębiorstw.

Oferta firm telekomunikacyjnych powinna więc być dostosowana do kolejnych etapów rozwoju biznesu, który po powstaniu musi zaistnieć w internecie, zorganizować sobie narzędzia do pracy, a po pewnym czasie działalności zdobyć rozwiązania, które pozwolą jeszcze bardziej rozwinąć firmę. Z kolei tak modna ostatnio "chmura" w biznesie to przede wszystkim model biznesowy dostarczania usług.

- To zmiana z "posiadamy" na "używamy" - wyjaśnia Glapiński. Dzięki takiemu podejściu klient płaci za to, czego naprawdę używa, dostaje gotowe rozwiązanie, nie traci czasu na to, co nie jest jego główną działalnością.

Nasz rozmówca wskazuje także na flagową ofertę Polkomtela - LTE. Biznes, jak przekonuje Glapiński, potrzebuje szybkości, a LTE oznacza jego zdaniem przesiadkę z dorożki do samochodu.

W stronę chmury

Niepewność wzrostu gospodarczego oraz trudne do przewidzenia zmiany zachowań konsumentów to, zdaniem Renaty Filipek-Baryłowskiej, dyrektor komercyjnego pionu klientów biznesowych w Netii, kryteria wpływające obecnie na ofertę firm telekomunikacyjnych dla biznesu.

- Z moich doświadczeń wynika, że przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z rozwiązań chmurowych, czyli cloud computingu i łatwo skalowalnych - zauważa nasza rozmówczyni.

Jest to związane z relatywnie niskimi kosztami wdrożenia, ponieważ nie ma potrzeby dokonywania inwestycji we własny sprzęt. Takie rozwiązania są też łatwo skalowalne, co pozwala np. najpierw na małej próbie sprawdzić, jak działa dane rozwiązanie, by po osiągnięciu stabilności biznesu móc zamówić więcej bądź zrezygnować z części usług.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP