Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Ruszyła maszyna!

Autor: Piotr Stefaniak
24-11-2012 16:51
Ruszyła maszyna!
<b>Henryk Gruca<br />
prezes Lotosu Kolej </b><br /><br />

- Nasz tabor jest zdywersyfikowany, gdyż odzwierciedla nasze potrzeby przewozowe. <br /><br />

Na pewno jest w nim miejsce zarówno na lokomotywy sześcio-, jak i czteroosiowe różnych producentów. Szybko stwierdziliśmy, że ze względów ekonomicznych należy rozwijać przewozy trakcją elektryczną. Dzisiaj w oparciu o nią realizujemy niemal 90 proc. przewozów. <br /><br />

Jednak Lotos Kolej nie jest ani właścicielem, ani nie posiada w leasingu finansowym żadnej lokomotywy elektrycznej. Spółka jest właścicielem jedynie części eksploatowanych lokomotyw manewrowych oraz posiada 10 lokomotyw spalinowych Traxx DE produkcji Bombardier w leasingu finansowym.
<b>Zbigniew Konieczek<br />
prezes Newagu </b><br /><br />

- O ile w przypadku lokomotyw elektrycznych producenci podpisali kilka umów z odbiorcami prywatnymi na nowe pojazdy, o tyle w segmencie lokomotyw spalinowych mamy do czynienia z procesem odbudowy stanu w drodze modernizacji. <br /><br />

W segmencie pojazdów pasażerskich wystąpił znaczący spadek zamówień na spalinowe oraz elektryczne zespoły trakcyjne. <br /><br />

W przypadku wagonów osobowych nie widać wyraźnego trendu wzrostowego, aczkolwiek rozstrzygnięto postępowania na dostawę nowych wagonów. Przewoźnicy zdecydowali się również na modernizację ponad stu pojazdów w perspektywie najbliższych dwóch lat. Udział w rynku przemysłu kolejowego według regionów (w proc.) Wartość produkcji lokomotyw i taboru szynowego w Polsce (mln zł)

Po dwóch dekadach na jałowym biegu odżył krajowy przemysł szynowy. Sam zdobył tę pozycję - konkurencyjną ofertą i eksportem. Krajowi przewoźnicy to margines popytu.

Z pozoru wydaje się dziwne, że dwie krajowe firmy - Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych Gliwice i Lotos Kolej - 19 września umowę na dostawę pięciu elektrycznych lokomotyw E6ACT Dragon podpisały nie w kraju, lecz w Berlinie - podczas branżowych targów InnoTrans. Teraz widać wyraźnie - to był przemyślany zabieg. Dzień wcześniej gliwicki zakład przedstawił światu swoje najnowsze dziecko - lokomotywę Griffin (musi jeszcze uzyskać homologację).

W ub. roku cztery Dragony kupił dolnośląski przewoźnik - firma STK Wrocław. Jej producent i nabywca mają powody do dumy. Lokomotywa to pierwszy w tej klasie sprzętu produkt polskiej myśli technicznej i inżynieryjnej po 22 latach przerwy.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 016 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP