Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek IT dobry, chociaż ciasny

Autor: Adam Brzozowski
03-04-2007 00:00
Rynek IT dobry, chociaż ciasny

Na rosnącym rynku oprogramowania Business Inteligence (BI) do budżetowania i analiz robi się coraz ciaśniej. Wszystko za sprawą rosnącego popytu na aplikacje tej klasy. W Polsce dostawcy BI inwestują w pozycję na rynku nieco na wyrost.

Grzegorz Rawicz-Mańkowski, dyrektor marketingu polskiego oddziału SAS Institute, jednego ze światowych liderów rynku BI, przytacza statystyki, które wskazują na coraz większą liczbę dostawców oprogramowania. Według raportów IDC w 2004 roku było 35 firm oferujących BI, a już rok później, pomimo kilku przejęć branżowych spółek - 41. Ten trend się utrzymuje.
- Niektórzy decydują się na wzmocnienie swojej obecności w Polsce. Na przykład firma MicroStrategy, do niedawna reprezentowana w kraju przez partnerów, w 2006 roku otworzyła w Polsce biuro. Pojawiło się na rynku kilka nowych aplikacji, np. produkty izraelskiej spółki Gilon Business Insight czy marki Panorama. Dodatkowo, niektórzy dostawcy oferujący pewne funkcjonalności BI, próbują poszerzyć swój portfel. Tak jest w przypadku IBM, który ostatnio wyzbywa się sprzętu i skupia się na sprzedaży oprogramowania i usług. Bliska współpraca IBM z firmą Cognos wyraźnie zmierza w kierunku przejęcia tego dostawcy BI - ocenia Grzegorz Rawicz-Mańkowski.


Dużo do zrobienia


Wspomniana izraelska spółka Gilon Business Insight weszła do Polski zakładając w 2006 r. ze spółką Betacom wspólną firmę BI Insight. Jest ona nie tyle dostawcą technologii (w odróżnieniu od największych graczy, jak SAS), co integratorem BI posiadającym własne aplikacje. Firma współpracuje z wieloma dostawcami oprogramowania, nie stanowiąc dla większości z nich konkurencji. BI Insight nie zdobyła jeszcze klientów, ale zamierza poinformować o pierwszych kontraktach w ciągu kilku miesięcy. Dlaczego Izraelczycy zdecydowali się na wejście do Polski?

- W wielu firmach w Polsce widzimy dla siebie jeszcze dużo do zrobienia, a to wynika z tego, że hurtownie danych są, lub były, tworzone dla każdego departamentu w organizacji osobno (np. dla działów marketingu i sprzedaży). My proponujemy kompleksowe, korporacyjne systemy obejmujące działaniem całą firmę - opowiada o przyjętej strategii Jarosław Pietrzak, dyrektor handlowy BI Insight.

Firma wybrała dla siebie specjalizację - sprzedaż korporacyjnych hurtowni danych (ang.: Enterprise Data Warehouse), skierowanych do dużych, nowocześnie zarządzanych przedsiębiorstw. Liderzy BI nie są zmartwieni ekspansją nowych firm.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP