Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rynek łożysk. A jednak się toczy

Autor: Tadeusz Gańczarczyk
18-05-2010 00:00 |  aktualizacja: 02-07-2010 14:08
Rynek łożysk. A jednak się toczy

Część rynku łożysk osiągnie poziom przedkryzysowy dopiero około 2014 roku. Jednak niektórych producentów i dystrybutorów kryzys nie dotknął tak boleśnie, jak pozostałych.

Specjaliści z rynku łożysk zauważyli, że już w 2008 roku wielu stałych klientów przestało podejmować decyzje o nowych zamówieniach, niektórzy starali się nawet wycofać z już zawartych kontraktów. Przez pierwsze miesiące 2009 roku sprzedaż łożysk opierała się z reguły na bazie tych wcześniejszych zamówień. "Paliwa" starczało do wypełnienia solidnie obniżonej produkcji, ale nowych umów przez pewien czas praktycznie nie zawierano.
Silniejsi po kryzysie

- Kryzys dotknął najszybciej przemysł motoryzacyjny i te części rynku, które są z motoryzacją w bezpośrednim powiązaniu - mówi Wiesław Chryszczanowicz, dyrektor generalny SKF Polska. - Segment ten najszybciej i najmocniej zareagował na nową rzeczywistość kryzysową. Jednak tak szybko, jak się załamał, tak szybko się on odbudowuje i obecnie obserwujemy znaczne ożywienie w przemyśle motoryzacyjnym.

Są jednak takie segmenty rynku, które zupełnie sobie nie radzą i w dalszym ciągu widać tam mocne oznaki kryzysu. Zdaniem Chryszczanowicza, ta część rynku osiągnie poziom przedkryzysowy dopiero około 2014 roku. Istnieje także część rynku, której kryzys nie dotknął tak boleśnie, jak pozostałych. Dyrektor generalny SKF w Polsce podaje, że niektórzy radzą sobie świetnie w nowej sytuacji i tutaj oznak spowolnienia nie widać.

- W drugiej połowie 2009 roku sytuacja zaczęła się poprawiać, Grupa Timken bardzo szybko dostosowała się do nowych warunków - zapewnia Ryszard Cieślak, menedżer ds. sprzedaży na Polskę i kraje nadbałtyckie w Timkenie.

Przede wszystkim globalnie trzeba było zredukować zatrudnienie w odpowiedzi na okresy zmniejszające potrzeby wytwórcze nawet do połowy. W sosnowieckim zakładzie Timkena to był spadek o 30-40 procent. Generalnie w Timkenie nie zamknięto jednak zakładów, co Cieślak uznaje za duży sukces. A warto wiedzieć, że w tym trudnym okresie sprzedano japońskiemu koncernowi Koyo aż 12 zakładów Timkena produkujących łożyska igłowe. Na szczęście sosnowiecką specjalnością są łożyska stożkowe, głównie dla firm samochodowych - Toyoty, Peugeota, GM i innych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP