PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Rynek olejowy - egzamin z kryzysu

Autor: Marcin Szczepański
02-08-2010 00:00 |  aktualizacja: 02-08-2010 11:13
Rynek olejowy - egzamin z kryzysu

Kryzys pokazał, jakie znaczenie dla branży olejowej ma skuteczna dystrybucja - uważa Marian Ćwiertniak, prezes spółki Orlen Oil.

- Jak scharakteryzowałby pan obecną sytuację na polskim rynku olejowym?
- Przede wszystkim należy pamiętać, że branża olejowa wykazuje dużą wrażliwość na wahania koniunktury i dlatego może pełnić funkcję barometru odzwierciedlającego całościowy obraz gospodarki.

Rok 2009, który minął pod znakiem kryzysu światowej gospodarki, przyniósł ze sobą znaczny spadek chłonności środków smarowych, szczególnie w krajach Europy Zachodniej. Podobna tendencja wystąpiła również w Polsce, gdzie w 2009 roku zanotowano 11-procentowy spadek. Obecnie na krajowym rynku środków smarowych konkuruje ze sobą ok. czterdzieści najbardziej liczących się firm, wśród których znajdują się producenci, importerzy oraz konfekcjonerzy.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 318 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

518 190 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP