PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

SAP R/3 w Toruniu

Autor: oprac. (ru)
10-09-2001 00:00

Zakład Energetyczny Toruń SA zakończył wieloetapowe wdrożenie systemu SAP R/3, który wspomaga kompleksowe zarządzanie spółką - między innymi w zakresie finansów, majątku trwałego, procesów eksploatacyjnych, remontów i inwestycji, kadr i łańcucha logistycznego. ZE Toruń wdrożył łącznie jedenaście modułów systemu R/3 w planowanym czasie i budżecie.

Realizacja projektu rozpoczęła się we wrześniu 1998 r. od zinformatyzowania całości zagadnień ekonomiczno-finansowych. Ten pierwszy etap zwieńczyło w marcu 1999 r. rozpoczęcie produktywnej pracy systemu. Od kwietnia br. trwała implementacja modułów logistyczno-technicznych. W 1999 r. uaktualniono wersję systemu R/3 z 3.0 do 4.5. Ostatni - trzeci etap - objął moduły zarządzania kadrami i gospodarką magazynową i zakończył proces kompleksowego wdrażania systemu wspomagania zarządzania w ZE Toruń.
- Zarząd ZE Toruń SA sięgając po rozwiązania SAP dążył do racjonalizacji zarządzania finansami Spółki, uproszczenia wybranych procesów eksploatacyjnych, remontowych i inwestycyjnych - powiedział Roman Kuczkowski, prezes zarządu ZE Toruń SA. - Obecnie - dzięki R/3 - dane, które otrzymujemy są wiarygodne i rzetelne, a uzyskiwane z systemu pogłębione analizy sprawdzają się w trafnym podejmowaniu trudnych decyzji inwestycyjnych.
Za eksploatację systemu R/3 odpowiedzialna będzie spółka Siden, wydzielona z ZE Toruń SA. Piotr Barański, pełniący w trakcie wdrożenia funkcję pełnomocnika zarządu ds. informatyzacji w ZE Toruń, dzisiaj prezes zarządu Siden Sp. z o.o. powiedział: - Dzięki zakupionym rozwiązaniom SAP zwiększono zakres i jakość dostępnych informacji oraz skrócono czas ich pozyskiwania. Poprzez wdrożenie modułów logistycznych w ZE Toruń przyspieszono dostęp do danych o wszystkich kontrahentach zakładu. Moduł finansowy pozwolił na polepszenie płynności zakupów i sprzedaży. System umożliwił szczegółową ewidencję nie tylko wielu zdarzeń gospodarczych, ale i technicznych. Udoskonalono techniczną obsługę klienta, wspomagając analizę przerw w dostawach energii, dzięki czemu awarie są likwidowane tak, by nie tracił na nich ani klient, ani zakład. Firma jest też w stanie lepiej zarządzać brygadami pracującym w terenie.

Zakład Energetyczny Toruń SA jest przedsiębiorstwem średniej wielkości z 2,5-procentowym udziałem w rynku energii. Jego zasięg obejmuje dawne województwa toruńskie i włocławskie. Zakład oferuje usługi ponad 400 tysiącom odbiorców. System SAP R/3 wykorzystywany jest we wszystkich jednostkach organizacyjnych spółki, tj. w dyrekcji, sześciu rejonach i 33 posterunkach energetycznych. W projekcie wdrożeniowym uczestniczyli konsultanci SAP Polska, gliwickiej firmy Init - obecnie Plaut Polska oraz sopockiego LST oraz około 30-osobowa grupa specjalistów z ZE Toruń.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP