PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Seanse z klientami

Autor: Raport Specjalny (Jarosław Maślanek)
17-10-2016 12:24
Seanse z klientami

Wzrost znaczenia prosumenta w gospodarce ery rewolucji technologicznej odciska piętno na jego komunikacji z przedsiębiorstwami. A co się niby zmieniło?

Nie wystarczy już odbierać telefony i wysyłać e-maile; trzeba skłonić klienta do współpracy przy powstawaniu produktu czy usługi od początkowej fazy projektowej - i utrzymać go, zapewniając mu jak najlepsze doświadczenia.

Procesowe filary


Komunikacja z klientem opiera się dziś na trzech podstawowych elementach.

- To integracja danych, analityka i targetowanie - mówi Mariusz Chochołek, prezes Integrated Solutions.

Jego zdaniem, pierwsze dwa procesy służą do osiągnięcia tego trzeciego, czyli stworzenia w pełni sprofilowanego komunikatu, dopasowanego do potrzeb, możliwości oraz przyzwyczajeń klienta. Znalezienie z nim wspólnego języka, który przełoży się na wzrost przychodu, skłania firmy do inwestycji w technologiczne zaplecze. A obecnie składają się na nie m.in. chmura obliczeniowa, Big Data, internet rzeczy, beacony czy wi-fi.

- Z danych wynika, że w 2015 r. 55 proc. Polaków dokonało przynajmniej jednego zakupu online, ok. 70 proc. użytkowników na świecie ma zawsze włączone wi-fi, a 79 proc. konsumentów przyznaje, że woli robić zakupy tam, gdzie może skorzystać z udostępnionej sieci bezprzewodowej - podaje przykłady prezes Chochołek.

Taka ewolucja zachowań jest korzystna dla biznesu. Wystarczy, że przy próbie połączenia się z internetem klient proszony jest o zalogowanie się za pomocą konta na portalu społecznościowym lub adresu e-mail. W ten sposób można pozyskać cenne informacje i prowadzić z nim rozmowę online i offline.

Inny przykład: inteligentne kamery umieszczone na przykład w placówce bankowej. Pozwolą zbadać między innymi, ile czasu średnio zajmuje obsługa klienta offline, a ile online - i który kanał jest bardziej efektywny.

Skuteczność metod


Stopniowo zestawem powszechnie stosowanym w komunikacji z klientem stały się już wideo, technologie mobilne i platformy społecznościowe.

- Standardem staje się komunikacja wideo klasy korporacyjnej z użytkownikami Skype’a, Facebooka, Google Talk oraz korzystanie z innych biznesowych aplikacji wideo za pośrednictwem przeglądarki internetowej - mówi Jakub Abramczyk, dyrektor sprzedaży na region Europy Wschodniej Polycom.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 775 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 170 016 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 715 ofert w bazie

2 782 171 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP