PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sektor telekomunikacyjny: plusy mimo bessy

Autor: Jarosław Maślanek
02-11-2010 00:00
Sektor telekomunikacyjny: plusy mimo bessy
Polski rynek telekomunikacyjny w 2009 r. - Biznes będzie w dalszym ciągu szukał szybkich łączy do internetu z gwarancjami dostępności. Znaczenie będą miały również usługi z otoczenia internetu, jak hosting stron www, poczty e-mail na serwerach operatora, kolokacja serwerów wraz z dostępem do sieci internet pod usługi e-commerce - prognozuje Maciej Solicki z Telefonii Dialog.

Sektor telekomunikacyjny nie odczuł kryzysowych cięć tak boleśnie, jak inne branże. Firmy oferujące tego rodzaju usługi musiały jednak dostosować ofertę do wymogów biznesowego klienta, liczącego każdą złotówkę.

Popularnością wśród klientów biznesowych cieszyły się w ostatnich miesiącach m.in. usługi zarządzane, takie jak np. IP VPN, co związane jest z możliwością obniżenia kosztów np. poprzez wdrożenie telefonii internetowej oferującej tańsze rozmowy telefoniczne. Na przykład Grupa TP proponuje firmom, by korzystały z rozwiązań biznesowej telefonii IP i IP PABX.
− Oszczędności związane z inwestycją w usługi teleinformatyczne są widoczne niemal natychmiast po ich wdrożeniu − przekonuje Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy. W ramach telefonii IP zapewnione są bezpłatne połączenia pomiędzy oddziałami firmy oraz tanie połączenia do innych abonentów. Dzięki tej usłudze można również korzystać z audiokonferencji czy telekonferencji, które pomagają ograniczać wydatki na podróże służbowe.

Kryzysowe wyzwania Maciej Solicki, kierownik sekcji rynku biznesowego w Telefonii Dialog, zauważa, że mimo spadku zainteresowania rozbudową infrastruktury telekomunikacyjnej, spowodowanego kryzysem gospodarczym, nadal popularne są gwarantowane symetryczne łącza dostępu do internetu oraz usługi IP VPN do bezpiecznej transmisji danych pomiędzy oddziałami firm.

− W dobie spowolnienia gospodarczego przedsiębiorcy stają przed trudnym wyborem, czy przeczekać kryzys, a może przygotować się już teraz do kolejnej fali wzrostów - zauważa Solicki. − W tym czasie prowadzi się działania operacyjne, które mają na celu utrzymanie wartości przedsiębiorstwa, czyli szuka się oszczędności i ogranicza nakłady, ale i kieruje zainteresowanie ku nowym rynkom zbytu, nowym produktom. Oprócz łączy do internetu i usług głosowych ważne są więc usługi dodane, których zakup przekłada się na wzrost wartości przedsiębiorstwa.

Obraz rynku telekomunikacyjnego ostatnich kilkunastu miesięcy charakteryzują trzy czynniki. Wydatki konsumentów są mniejsze, a jeden na czterech konsumentów przewidywał, że wyda mniej lub w ogóle przestanie wydawać na cele związane z łącznością. Wydatki przedsiębiorstw na inwestycje związane z telekomunikacją zmniejszają się, a 83 procent przedsiębiorstw twierdzi, że sytuacja ekonomiczna ma wpływ na ich wydatki na technologię.

Po trzecie firmy budujące sieci nie odnotowały zwiększenia obrotów, a przewidywane wzrosty przychodów z budowy sieci szerokopasmowych zostały przesunięte o rok. Kryzysowe wyzwania, przed którymi stanęło wiele przedsiębiorstw, paradoksalnie wpłynęły na w miarę łagodne przejście firm telekomunikacyjnych przez ostatnie ciężkie ekonomicznie miesiące.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP