Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Serwis: smarowanie z zewnątrz

Autor: Jarosław Maślanek
27-03-2006 00:00
Serwis: smarowanie z zewnątrz

Serwis olejowy, wchodzący w zakres utrzymania ruchu, coraz częściej powierzany jest firmom zewnętrznym w ramach usługi outsourcingowej. Dla przedsiębiorstw, skupiających się na core businessie i wydzielających działalność nie związaną z podstawowym profilem funkcjonowania jest to dobre wyjście. Pod kilkoma warunkami.

Podatny grunt

Zewnętrzny serwis olejowy to usługa, z której korzystają głównie duże przedsiębiorstwa produkcyjne, posiadające nowoczesny park maszynowy. Podstawowym kryterium korzystania z outsourcingu w tym zakresie jest oczywiście kalkulacja finansowa. Każdy podmiot gospodarczy, nastawiony na maksymalizację zysku, wybiera opcje pomagające mu osiągnąć ten cel.

– Z punktu widzenia klienta, w każdym przypadku korzystniejszym rozwiązaniem jest kupowanie „usługi smarowania”, niż nabywanie środków smarnych i samodzielne ich stosowanie – uważa Krzysztof Bogacki, prezes Statoil Lubricants. – Oczywiście jest szereg czynników, które powodują, że takie rozwiązanie powinno być rozpatrywane.

Zdaniem prezesa Bogackiego, firmy decydujące się na skorzystanie z zewnętrznego serwisu olejowego, reprezentowane są przeważnie przez nowoczesną kadrę zarządzającą, zdającą sobie sprawę ze znaczenia procesów smarowania w nowoczesnych instalacjach, liniach technologicznych, urządzeniach i maszynach. Menedżerowie ci gotowi są do wprowadzania innowacji i zmiany w organizacji pracy, co nie zawsze spotykane jest ze zrozumieniem w przedsiębiorstwach o przestarzałej strukturze organizacyjnej.

– Potencjalny klient powinien także policzyć wszystkie koszty związane z gospodarką smarową i przyrównać je do kosztów firmy zewnętrznej – radzi prezes Bogacki. – Świadomy klient to duży skarb dla firmy, to klient, który rozumie odpowiedzialność związaną z gospodarką smarową, jest otwarty na zmiany i nowoczesne rozwiązania. Dlatego na dziś jest ograniczona ilość potencjalnych odbiorców tego typu usługi. Z moich analiz wynika, że można mówić o około 100 firmach, które są mentalnie i organizacyjnie gotowe do przyjęcia takich rozwiązań.

Na optymalizację kosztów zwraca również uwagę Piotr Gawlik, dyrektor ds. sprzedaży olejów przemysłowych Shell. Według niego, korzystanie z pomocy firmy zewnętrznej prowadzącej pełną lub częściową obsługę w zakresie gospodarki smarowniczej jest rozwiązaniem optymalnym, gdy prowadzony przez firmę zewnętrzną serwis olejowy przynosi wymierne korzyści zarówno finansowe, jak i jakości usług.

Odbiorca powinien więc przede wszystkim obserwować oszczędności w procesie smarowania i obsługi urządzeń, ale też i poprawę jakości świadczonych usług, w stosunku do serwisu wewnętrznego.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP