PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sport i rekreacja - biznes z niedocenianym potencjałem

Autor: Piotr Myszor
22-07-2016 07:00 |  aktualizacja: 22-07-2016 07:07
Sport i rekreacja - biznes z niedocenianym potencjałem
Fot. Shutterstock.com

Cywilizacyjny i technologiczny postęp przyniósł mieszkańcom rozwiniętych krajów Europy między innymi więcej wolnego czasu. I więcej pieniędzy na jego wykorzystanie.

Więcej chętnych do aktywnego wykorzystywania wolnego czasu, więcej takich, którzy dobrze zapłacą za to, by ów czas spędzić przyjemnie i pożytecznie, to także coraz więcej tych, którzy gotowi są ich pieniądze zagospodarować.
Z raportu przygotowanego w roku 2013 dla Komisji Europejskiej wynika, że sport uprawia aktywnie 41 proc. Europejczyków. Mniej więcej co trzeci wiąże go z przyjemnością i relaksem. 62 proc. badanych, stawia na korzyści związane z poprawą zdrowia, a 40 proc. na poprawę sprawności fizycznej.

Zbadano też udział sportu we wzroście gospodarczym. Okazało się, że w związku z komercyjnym wykorzystaniem sportu powstaje prawie 3 proc. unijnej wartości dodanej brutto (WDB).

Obszar wzrostu

Sport i rekreacja to zatem wielki biznes, choć czasem ten jego potencjał jest niedoceniany. A to między innymi z powodu zbyt wąskiego spojrzenia na całość zagadnienia. Bo przecież dziś "przemysł sportowy" to dużo więcej niż sport zawodowy plus siłownie, kluby fitness i odzież. To także rozrywka - hazard i media, elektroniczna galanteria, czyli wearable devices, software - aplikacje typu Endomondo i im podobne, przemysł spożywczy razem z całą ofertą diet, które mają pomóc w rozwijaniu sprawności fizycznej.

W Polsce ten sektor gospodarki dopiero raczkuje. Także dlatego, że jak wynika z analiz Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych przeprowadzonych dla Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, nawet bieganie, czyli najbardziej egalitarna z form rekreacji, wcale nie jest u nas taka egalitarna, jakby się wydawało: wciąż pozostaje domeną ludzi młodych, w miarę zamożnych, mieszkających w dużych miastach...

- Tak czy inaczej, wydaje się, że obszar wzrostu w tej dziedzinie istnieje - mówi Marcin Opiłowski, odpowiadający w firmie EY Polska za kontakty z branżą sportową.

Według danych zebranych przez agencję badawczą PMR, w roku 2011 wartość rynku artykułów sportowych w Polsce wynosiła 6 mld złotych. W ciągu kolejnych lat urosła o kilka procent, dochodząc w roku 2015 do 7,3 mld.

Po pierwszym zachwycie ceną, klient zaczyna dostrzegać jakość towaru i obsługi. I w tym widzimy naszą szansę - mówi Artur Mikołajko, prezes spółki Intersport Polska związanej z międzynarodową grupą, która grupuje ponad 5400 sklepów i osiąga obroty handlowe przekraczające 11 mld euro.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP