PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Spóźniony = przegrany

Autor: Raport Specjalny (Jarosław Maślanek)
17-10-2016 12:22
Spóźniony = przegrany
Fot. Shutterstock.com

Zwycięzca bierze wszystko… A w gospodarce cyfrowej zwycięzca bierze wszystko tak szybko, że konkurencja na odpowiedź może nie mieć czasu, ponieważ upadnie!

Uberowi, który uchodzi za sztandarowy przykład rewolucyjnej technologii, zmieniającej cały sektor gospodarki, wykonanie pierwszego miliarda przewozów zajęło 6 lat; kolejny miliard wymagał już tylko 6 miesięcy... Stracili na tym taksówkarze, zyskali właściciele samochodów.

Obecnie większe ryzyko niż decyzja o udziale w cyfrowym wyścigu stanowi pozostawanie w świecie analogowym. Część firm decyduje się na krok w kierunku digitalizacji tak szybko, jak to możliwe właśnie ze względu na budowanie konkurencyjnej przewagi.

Całość, nie fragment


Transformacja cyfrowa to podejście kompleksowe. Nie chodzi tylko o wykorzystanie technologii, które w dużej części są stosowane od dawna, ale o zmiany o wiele głębsze, obejmujące cały proces - od projektowania produktu lub usługi aż po obsługę klienta końcowego i budowanie jego zaufania po dokonaniu zakupu.

Tymczasem duża część przedsiębiorstw upatruje w transformacji krótkoterminowych korzyści - wzrostu przychodów czy poprawy wyników przez lepszą obsługę klienta lub usprawnienie procesów. Wciąż niewiele przedsiębiorstw widzi w tym szanse na wewnętrzną rewolucję biznesową czy nawet zasadniczą zmianę sposobu funkcjonowania branży.

- Pierwszym powszechnie dostrzeganym objawem IV rewolucji przemysłowej było pojawienie się przedsiębiorstw "sieciowych", czyli platform łączących dostawców produktów i usług z klientami - wyjaśnia Tomasz Kibil, dyrektor w dziale doradztwa IT EY.

"Wykluły się" one zarówno w świecie cyfrowym (Google, Facebook, Netflix), jak i w całkiem materialnym (Airbnb, Uber, Alibaba). Nasz rozmówca wskazuje, że firmy te charakteryzują się rewelacyjnymi wynikami finansowymi, uzyskiwanymi dzięki algorytmizacji powtarzalnych czynności i niespotykanej wcześniej efektywności w wykorzystaniu posiadanego majątku.

- Mniej dostrzegalny, ale szybko narastający jest trend związany z automatyzacją działalności produkcyjnej, a także automatyzacją zarządzania zamówieniami w ramach łańcucha dostaw - mówi Tomasz Kibil.

Takich rozwiązań będzie jednak szybko przybywać - w wyniku spadku cen i wzrostu możliwości zapewnianych przez technologie cyfrowe. Rezultat? Gwałtowny wzrost efektywności i elastyczności procesów wewnętrznych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 775 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 170 016 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 715 ofert w bazie

2 782 171 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP