Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw: dominator trzyma się mocno

Autor: Piotr Apanowicz
21-10-2009 00:00 |  aktualizacja: 21-10-2009 09:38
Stacje paliw: dominator trzyma się mocno
Liczba stacji paliwowych według właścicieli

Trudno realnie konkurować na rynku, którego lider zarządza siecią prawie 1800 stacji paliw, ponad cztery i pół raza większą od swojego największego rywala. A jednak obecne na polskim rynku zagraniczne koncerny systematycznie umacniają swoją pozycję, właśnie kosztem operatorów krajowych.

Na koniec 2009 roku chcielibyśmy zarządzać siecią blisko 400 stacji benzynowych - powiedział nam Paweł Żuk, dyrektor generalny Shell Polska. Według niego, może to wystarczyć do objęcia pozycji wicelidera na krajowym rynku detalicznym.
W ciągu ostatnich kilku lat sieć stacji Shell rozwijała się najszybciej spośród wszystkich sieci stacji działających na polskim rynku. W 2008 roku działalność rozpoczęło 38 nowych stacji z logo Shell, jak do tej pory najwięcej w ciągu jednego roku.

- W tym roku planujemy pobić ten rekord i uruchomić ponad 40 kolejnych stacji - zapowiada Paweł Żuk. Pierwsze miesiące 2009 roku nie były wprawdzie dla Shella specjalnie aktywne pod względem rozbudowy sieci, ale w okolicach połowy roku nastąpiło znaczące przyspieszenie.

W pierwszym kwartale tego roku Shell uruchomił tylko trzy nowe stacje, ale do końca lipca było to już 12 placówek. To oznacza, że łączna sieć Shell liczy dzisiaj ok. 360 stacji. Z tego 80 stanowią obiekty partnerskie, a reszta to stacje własne koncernu.

- Przed końcem roku chcemy otworzyć ponad 30 kolejnych stacji i zbliżyć się do liczby 400 placówek - zapowiada dyrektor generalny Shell Polska. Jego zdaniem, jest szansa, że pozwoli to zająć spółce na koniec roku drugie miejsce wśród operatorów pod względem liczby stacji.

- Wprawdzie konkurujemy głównie pod względem udziałów w rynku sprzedaży paliw, a nie pod względem liczby samych stacji, co ma znaczenie drugorzędne, ale z punktu widzenia marketingowego osiągnięcie pozycji wicelidera krajowego rynku można by uznać za pewien sukces - przyznaje Żuk - Tym bardziej że pozycja PKN Orlen jako lidera na rynku stacji wydaje się chwilowo niezagrożona - dodaje.

Tłok za plecami lidera

Wygląda na to, że w zdobyciu pozycji wicelidera polskiego rynku detalicznego firmie Shell Polska może przeszkodzić już jedynie BP Polska, czyli obecny wicelider tego rynku. BP uruchomiło w tym roku w Polsce 14 stacji - wszystkie partnerskie -i posiada łącznie 373 placówki, kilkanaście więcej niż Shell. BP już jakiś czas temu praktycznie zrezygnowało z uruchamiania stacji własnych, których działa na rynku ponad 200, skupiając się niemal wyłącznie na rozbudowie sieci partnerskiej. To znacznie tańsza, a co za tym idzie szybsza metoda rozwoju sieci i promowania własnej marki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
Liczba stacji paliwowych według właścicieli  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP