Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Stal idzie na giełdę

Autor: Renata Dudała
09-11-2011 00:00
Stal idzie na giełdę
fot. PTWP
Wojciech Rybka, prezes Drozapolu-Profil<br>
- Nie przeceniałbym korzyści z wejścia na giełdę. Dziś dostępnych jest już wiele alternatywnych źródeł pozyskiwania kapitału. <b>Wojciech Szulc<br>
Instytut Metalurgii Żelaza</b> <br><br>

Firmy zajmujące się dystrybucją stali coraz częściej decydują się na debiut giełdowy. Czy jednak obecna sytuacja sprzyja wejściu na giełdę? Oczywiście wszystko zależy od polityki danej spółki. Problemy, z jakimi borykają się niektóre kraje Unii Europejskiej, omijają jak dotąd naszą gospodarkę. Nie znaczy to jednak, że inwestor podejmując decyzję o zakupie akcji danej spółki, nic nie ryzykuje. Zazwyczaj debiut giełdowy powoduje podwyższenie wartości spółki. 
<b>Jerzy Berhnard<br>
prezes Stalprofilu SA </b><br><br>

Trafić na parkiet nie jest łatwo, poza tym giełda nie jest dla wszystkich. <br><br>

Jeśli firma wchodzi na giełdę w celu pozyskania kapitału, to jest to wiarygodny cel. Jeśli jednak prowadzi niejasną politykę, składa deklaracje, z których potem na pewno się nie wywiąże czy też zamierza wyłącznie upłynnić akcje, wtedy traci wiarygodność. Spada kurs akcji danej firmy, inwestorzy się wycofują z rynku. W konsekwencji na branżę, w której działa dana firma, potencjalni inwestorzy zaczynają patrzeć coraz ostrożniej.

Rynkowa wycena, weryfikacja działalności oraz większe możliwości pozyskania kapitału na rozwój - to główne korzyści wynikające z wejścia firmy dystrybucyjnej na Giełdę Papierów Wartościowych.

Właściciele firm dystrybuujących wyroby stalowe, podobnie zresztą jak podmioty innych branż, decydując się na wejście na giełdę, liczą przede wszystkim na wzmocnienie pozycji rynkowej, a zatem na większy prestiż oraz rynkową wycenę spółki.

Spółka w obrocie publicznym staje się bardziej wiarygodna, co ma szczególne znaczenie w obrocie handlowym i przy dynamicznych kontaktach z dużą liczbą partnerów. Środki uzyskane w wyniku objęcia akcji przez inwestorów nie są więc jedynym motywem decyzji o debiucie, choć często jest to argument, który przeważa.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP