PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stanowisko diagnostyczne TENSAN

Autor: Maciej Panasiewicz
16-02-2001 00:00

Zakład Taboru w Krakowie przy ul. Półłanki, w zmienionej formie funkcjonuje na rynku przewozów kolejowych od ponad pół wieku. Przez cały ten okres zaliczał się do najlepiej wyposażonych lokomotywowni w Polsce.

Jako pierwszy tego typu zakład w Polsce został wyposażony w nowoczesne urządzenia, m.in. tokarki podtorowe, stanowisko do napawania i hartowania obrzeży obręczy zestawów kołowych, stanowisko do diagnostyki pantografów oraz uruchomione w grudniu 1996 roku najnowocześniejsze w Polsce cyfrowo sterowane stanowisko diagnostyczne TENSAN, instalowane przez polską firmę z Trójmiasta.
Stanowisko diagnostyczne (waga) TENSAN do pomiaru pionowych nacisków kół w pojazdach szynowych jest nowoczesnym urządzeniem, umożliwiającym w lokomotywowniach (Zakładach Taboru), wagonowniach, ZNTK lub u producenta, realizację dwóch zadań technicznych, związanych z mechaniką biegu i podwozi taboru szynowego, tj. określenia nacisków kół na poziomym torze z wyeliminowaniem tarcia wewnętrznego oraz określenia pionowych nacisków kół na wichrowatym torze. Stanowisko pomiarowe systemu TENSAN jest całkowicie zautomatyzowane, zarówno w zakresie pomiarowym, jak i opracowywaniu wyników prób i badań. Pozwala wyeliminować wszelką przypadkowość, pochodzącą od tarcia wewnętrznego pojazdu. W związku z powyższym przez grono ekspertów zostało ono uznane za urządzenie pomiarowe najnowszej generacji, dostarczające w sposób szybki i dokładny pożądanych informacji technicznych. Stanowisko odpowiada wszelkim obowiązującym w tym zakresie przepisom i normom krajowym oraz postanowieniom i przepisom międzynarodowym UIC-RIV, względnie opracowaniem ORE. Wspomniane naciski pionowe mogą być określane zarówno na poziomym, jak i wichrowatym torze, za pomocą odpowiedniego symulowania na stanowisku pionowych nierówności toru. Pomiar odbywa się poprzez odpowiednie podnoszenie i opuszczanie kół, względem wyjściowej, poziomej bazy toru.
W przeciwieństwie do tradycyjnych wag zaprojektowana i wybudowana elektroniczna waga, połączona z wichrowaniem pojazdu, obligatoryjnie wymaganym, przez odnośne postanowienia w raporcie technicznym ORE-B55 RP1, umożliwia określenie i kontrolę rzeczywistych, pionowych nacisków Qij poszczególnych kół na szyny od jednego tylko wjazdu na stanowisko testujące, a ponadto umożliwia jeszcze wyznaczenie wielu innych parametrów technicznych, potrzebnych do oceny przydatności badanego pojazdu w różnych, szeroko rozpatrywanych, warunkach eksploatacji i konstrukcji.
Na stanowisku diagnostycznym TENSAN PLW w Zakładzie Taboru w Krakowie można mierzyć następujące parametry techniczne:
•pionowe naciski poszczególnych kół na poziomym torze, z wyeliminowaniem tarcia wewnętrznego,

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP