PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

STATOIL - najwyższa półka jakościowa

Autor:
19-11-2001 00:00

Rozmowa z Krzysztofem Bogackim, wiceprezesem Zarządu Statoil Lubricants Spółka z o.o. w Krakowie

- Jak ocenia Pan rynek, na którym działa Statoil?
- Firma Statoil Lubricants należy do koncernu Statoil, ale muszę zaznaczyć, że jest to spółka samofinansująca (działamy na zasadzie profit center, a nie jak wiele firm należących do koncernów międzynarodowych - cost center). Realizujemy zadania z zakresu produkcji i sprzedaży środków smarnych głównie w Polsce. Od 1998 roku nie zwalniamy prac związanych z modernizacją, wdrażaniem nowych technologii oraz inwestycjami. Naszą obecną pozycję określiłbym jako stabilną. Obserwujemy powolny wzrost sprzedaży naszych produktów, choć na rynku widoczny jest spadek sprzedaży tego rodzaju asortymentu. Dotyczy to przede wszystkim roku bieżącego. Na tle konkurencji prezentujemy się więc naprawdę dobrze. Jako spółka generujemy zyski, co w obecnej sytuacji gospodarczej należy uznać za duży sukces. Nie ukrywam, że to co dzieje się w polskiej gospodarce ma bezpośrednie przełożenie na osiągane przez nas wyniki. Jeśli gospodarka zwalnia tempo, firmy olejowe mocno to odczuwają. Na tę sytuację nakłada się wydłużony okres wymian, stosowanie środków smarnych np.: typu "longlife", czyli do stosowania przez cały czas użytkowania. Te czynniki mają negatywny wpływ na sprzedaż środków smarnych. Największym problemem są jednak zatory płatnicze, czyli brak możliwości regulowania zobowiązań przez naszych kontrahentów. Kolejne utrudnienie to fatalna kondycja polskiego przemysłu ciężkiego. Górnictwo, hutnictwo, czy kolej znajdują się w zasadzie w odwrocie. Akurat te segmenty przemysłu zawsze były i będą dla nas bardzo istotne. Naszym największym odbiorcą jest Huta "Katowice". Wbrew obiegowej opinii współpraca z nią z układa nam się dobrze, dzięki stosowaniu kompensat wyprzedzających. Huta "Katowice" z racji tego, iż dysponuje bardzo profesjonalnym laboratorium jakościowym, stanowi dla nas znakomity poligon doświadczalny. Pracujemy bowiem nad dostosowywaniem naszych olejów do niektórych parametrów jakościowych, których właśnie oczekuje nasz partner. Musimy mieć to na uwadze, tym bardziej że przecież to właśnie Hucie "Katowice" sprzedajemy najwięcej olejów. Na plus można odnotować współpracę z sektorem transportu ciężkiego. Znacznie też poprawiła się nasza współpraca z firmami reprezentującymi budownictwo. Naszym celem jest zacieśnienie współpracy z firmami związanymi z przemysłem maszynowym pracującymi na potrzeby motoryzacji. Mam na myśli firmy z kapitałem zagranicznym, wyspecjalizowane w produkcji takich akcesoriów jak łożyska, układy hamulcowe, zawieszenia, czy elementy silnika. Przyjaznym i atrakcyjnym do współpracy jest sektor energetyczny. Generalnie, współpraca ze wszystkim gałęziami przemysłu przypomina system "naczyń połączonych". Każde drgnięcie jest bardzo głęboko odczuwalne przez wszystkie jego części. Działamy na terenie całego kraju. Mamy 6,5 tysiąca aktywnych klientów, czyli takich, którzy przynajmniej raz w danym kwartale kupili u nas olej. Średnio w ciągu miesiąca obsługujemy około 2 tysięcy klientów.
- Firma dysponuje nowoczesnym systemem logistycznym. W czym tkwi jego skuteczność?
- System ten został wdrożony w 1999 roku. Mamy jeden centralny magazyn, usytuowany w Łodzi, czyli w centrum kraju. Z tego magazynu dostarczamy klientom wszystkie nasze produkty. Do obsługi magazynu centralnego, jak i do świadczenia usług dystrybucyjnych wybrana została firma SPEDPOL. Klient może liczyć na dostawę towaru w ciągu 24 godzin, niezależnie od tego czy ma dotrzeć do niego 20 litrów czy 20 tysięcy litrów. Skuteczne rozwiązania logistyczne mają swoje oparcie w systemach informatycznych. Gwarantuje to stałe połączenie pomiędzy centralą w Krakowie a magazynem w Łodzi, jak również ze wszystkimi naszymi przedstawicielami handlowymi i biurami handlowymi. W ten sposób tworzymy jedną dużą sieć. Takie rozwiązanie ma bardzo wiele zalet. Jedną z nich jest stała kontrola kosztów.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


33 719 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP