PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

STOEN: Zarządzanie w garści

Autor: Dariusz Ciepiela
11-04-2005 00:00

Zmiany przeprowadzone w STOENIE, po jego prywatyzacji, stanowią na polskim rynku wyjątek - nie tylko nie zdecydowano się na wydzielanie spółek zależnych, ale przejęto z zewnątrz niektóre usługi.

- Po włączeniu STOENU do Grupy RWE rozpoczęliśmy przygotowania do pełnego otwarcia rynku energii w Polsce, korzystając z jej międzynarodowego doświadczenia. Wprowadziliśmy nową strukturę organizacyjną, w której występuje wyraźny podział na funkcje wykonawcze i planowanie, strukturę, która wprowadza jasne zasady odpowiedzialności. Wcześniej niektóre funkcje powtarzały się nawet kilka razy, tak było np. z zakupami - mówi Harry Schur, prezes Zarządu STOEN.

Dobra współpraca


Tak jak w przypadku innych prywatyzowanych przedsiębiorstw, restrukturyzacja STOENU uzależniona jest od pakietu socjalnego zawartego z załogą. Harry Schur zwraca uwagę, że w innych krajach środkowej Europy, gdzie obecny jest RWE, jak np. w Czechach i na Węgrzech, nie funkcjonują pakiety socjalne. Pomimo zderzenia się z nową rzeczywistością, prezes Schur podkreśla, że zarząd firmy ma dobre doświadczenia ze współpracy ze związkami zawodowymi, które dostrzegają potrzeby zmian w firmie. STOEN przeprowadził trzy programy dobrowolnych odejść, w ramach których m.in. doradzano pracownikom decydującym się na odejście, jak znaleźć nową pracę. Dwa pierwsze programy miały miejsce w połowie roku 2003, trzeci realizowany był od 1 października do 31 grudnia 2004 roku. Z programów skorzystało łącznie ok. 300 osób.


We własnym zakresie


- W naszej działalności musimy pogodzić różne kwestie. W spółce obowiązuje pakiet socjalny i jednocześnie zmiany wprowadzane w firmie, usprawnienie procesów, wprowadzenie nowych systemów informatycznych, a także zdobywanie nowych kompetencji przez pracowników prowadzi do podnoszenia wydajności. Chcąc pogodzić te tendencje podjęliśmy decyzję o insourcingu usług. Część usług, wykonywanych do tej pory przez firmy zewnętrzne realizujemy teraz we własnym zakresie - dodaje prezes STOENU.

Dotyczy to chociażby wykonywania przyłączy elektrycznych, które w przeszłości były realizowane przez firmy zewnętrzne, a jedynie monitorowane przez STOEN. Spółka dostosowała organizację do nowych zadań i efekt był taki, że w roku 2004 zrealizowano więcej przyłączy własnymi siłami niż kiedykolwiek w historii. Zrobiono to także znacznie szybciej niż to było dotychczas.
Poza przejęciem niektórych usług z zewnątrz w ramach restrukturyzacji w STOENIE wprowadzono nowe zasady obsługi klientów, m.in. powołano zespół do obsługi klientów biznesowych. Każdy klient instytucjonalny obsługiwany jest przez dedykowanego menedżera, znającego specyfikę firmy, którą się opiekuje. W przypadku największych odbiorców jeden pracownik zajmuje się pięcioma klientami, w przypadku nieco mniejszych firm jeden pracownik obsługuje do 50 klientów. Istnieje odrębna jednostka zajmująca się wyłącznie odbiorcami indywidualnymi.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP