Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Strategia przetrwania

Autor: Renata Dudała
17-02-2012 00:00
Strategia przetrwania

Jesteśmy silniejsi niż jeszcze kilka lat temu - twierdzi Sanjay Samaddar, prezes zarządu ArcelorMittal Poland, w rozmowie z Renatą Dudałą.

- Jak ocenia pan sytuację na światowym rynku stali? Jaki ma ona wpływ na to, co się dzieje w Polsce?
- Popyt na stal w Europie w dalszym ciągu utrzymuje się na poziomie około 75 proc. zapotrzebowania sprzed kryzysu.
Nie odnotowaliśmy też sygnałów świadczących o tym, że miałby on szybko powrócić do stanu z 2008 roku. Kondycja sektora stalowego w Polsce nadal zależy w dużej mierze nie tylko od sytuacji na kontynencie, ale również na świecie. To właśnie zmiany w skali globalnej kształtują obraz polskiego hutnictwa.
Niepewność na światowych rynkach, którą dało się odczuć w czwartym kwartale 2011 roku, spowodowała przyjęcie przez klientów postawy wyczekującej.
Zaobserwowaliśmy to także w Polsce. ArcelorMittal, podobnie jak inni producenci stali, musiał się do takiej sytuacji dostosować.

- Jakie są więc optymalne strategie rynkowe? Które sprawdzają się w czasie kryzysu?

- Jestem przekonany, że optymalna jest właśnie strategia przyjęta przez ArcelorMittal. Pozwoliła nam przetrwać w branży mocno przecież dotkniętej przez kryzys. Sprawiła też, że kontynuujemy dziś działalność, mimo trudnych warunków rynkowych.
Dostosowujemy wykorzystanie mocy produkcyjnych do poziomu zamówień.
Nie możemy bowiem pozwolić sobie na produkowanie stali w ilościach, których nie będziemy potem w stanie sprzedać. Dzięki temu, że podjęliśmy niezbędne kroki, by dostosować się do obecnej sytuacji, jestem spokojny o naszą przyszłość. ArcelorMittal jest dziś firmą silniejszą niż jeszcze kilka lat temu. Z kryzysu lat 2008-09 wyszliśmy wzmocnieni i bardziej elastyczni.

- Jak skutecznie konkurować na rynku ogarniętym kryzysem?

- Oczywiście najważniejsi są dla nas klienci, a jakość produktów jest wartością nadrzędną. Ale jesteśmy też firmą działającą w konkretnych warunkach ekonomicznych.
Musimy zatem optymalizować koszty, aby dopasować je do aktualnego, obniżonego poziomu produkcji. Zgodnie z globalną strategią koncernu, utrzymaliśmy działalność najbardziej konkurencyjnych zakładów. W tej chwili pracują one na najwyższych obrotach.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP