PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Światowej jakości paliwa z PKN ORLEN SA

Autor:
20-11-2000 00:00

Tankując samochód coraz częściej zastanawiamy się nad jakością benzyny czy oleju napędowego wlewanego do baku pojazdu. Producenci paliw ciągle "poprawiają" oferowane produkty albo wprowadzają na rynek zupełnie nowe benzyny lub oleje. Decyzja o zakupie paliwa u konkretnego producenta może oznaczać czystość i równomierną pracę silnika naszego samochodu, a ca za tym idzie niższe zużycie paliwa. Albo ... częste wizyty w stacji serwisowej. Niezależnie od tego czy jesteśmy klientem indywidualnym czy firmą posiadającą tabor samochodowy, warto zwrócić uwagę, gdzie i co tankujemy.

Olej napędowy nowej generacji
Produkcję nowego oleju napędowego miejskiego – ONM "Standard 50” – rozpoczął we wrześniu br. Polski Koncern Naftowy ORLEN SA. Paliwo to przeznaczone jest przede wszystkim do autobusów komunikacji miejskiej. "Standard 50” produkowany jest w oparciu o specjalnie wybrane frakcje lekkiego oleju napędowego, które nie zawierają najcięższych węglowodorów. Dzięki procesowi hydrorafinacji, w nowym paliwie miejskim w zasadniczy sposób ograniczono ilość siarki i węglowodorów aromatycznych. Paliwo łatwiej i pełniej spala się w komorze silnika, a spaliny zawierają mniej substancji toksycznych.
Z ekspertyzy Instytutu Technologii Nafty z Krakowa, który badał nowy produkt PKN ORLEN SA wynika, że w paliwie z Płocka obniżono zawartość siarki do poziomu 50 mg/kg (0,005% m/m), podczas gdy norma europejska na oleje napędowe z roku 1999 wymaga zachowania granicy poniżej 350 mg/kg. Ta cecha paliwa kwalifikuje produkt do najwyższej klasy światowej – pisze w ekspertyzie Instytut Technologii Nafty.
ONM "Standard 50” w zakresie ekologii posiada dodatkową pozytywną cechę - ograniczenie zawartości wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych, która wynosi poniżej 3% (od stycznia 2000 w Europie Zachodniej dopuszczalną zawartość węglowodorów przyjęto na poziomie maxymalnym 11%).
Testy eksploatacyjne, przeprowadzone w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej, wykazały spadek zużycia nowego paliwa miejskiego w stosunku do zużycia standardowego oleju napędowego. Główne efekty eksploatacyjne stosowania "Standardu 50” wynikają z zastosowania w tym paliwie specjalnego pakietu dodatków uszlachetniających (silnik pracuje w optymalnych warunkach, proces spalania jest pełniejszy, a więc i zużycie paliwa mniejsze).
Poważnym atutem paliwa są bardzo dobre właściwości niskotemperaturowe. Można je stosować w zimie nawet przy spadkach temperatury do poziomu - 30C.
Zalety płockiego oleju zostały docenione na V Międzynarodowych Targach Przemysłu Naftowego i Gazownictwa "Nafta i Gaz 2000”, na których produkt PKN ORLEN SA otrzymał Grand Prix..

Dwa w jednym

Wszyscy odpowiedzialni producenci benzyn, zarówno bezołowiowych (w tym benzyny uniwersalnej U-95 z dodatkiem antyrecesyjnym), jak i etylin (benzyn z dodatkiem ołowiu) stosują pakiet dodatków uszlachetniających. Ma on za zadanie poprawę szeregu cech "benzyny surowej”. Pomijając szczegółowe omówienie wszystkich funkcji, jakie on spełnia, zatrzymajmy się przy zasadniczym zadaniu dodatków uszlachetniających – tj. funkcjach myjących – niezmiernie ważnym dla nas użytkowników samochodów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP