PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Syndrom pełnego baku

Autor: Piotr Apanowicz
16-06-2015 15:21
Syndrom pełnego baku

foto: Paweł Pawłowski / Żelazna Studio, materiały prasowe

Najwieksze sieci stacji paliw w Polsce

Pierwszą od lat próbę organicznego wejścia na nasz detaliczny rynek sprzedaży paliw podjął koncern Total. Efekt? Trzy stacje w ciągu ok. 5 miesięcy... Czy to oznacza, że polski rynek stacji jest już nasycony?

Kilka miesięcy temu firma Total Polska z pompą ogłosiła podczas konferencji na Stadionie Narodowym w Warszawie, że do końca 2016 r. zamierza otworzyć u nas co najmniej 100 stacji paliw, głównie w południowo-zachodniej części kraju.
- W pierwszym okresie rozwoju działalności w Polsce chcemy się koncentrować na uruchamianiu stacji franczyzowych, bo wierzymy, że wielu niezależnych właścicieli stacji paliw w Polsce podziela naszą wizję biznesu - mówił wówczas Thibaud de Lisle, dyrektor generalny Total Polska.

Nie wykluczył jednak, że w przyszłości firma zwróci się także w kierunku innych form rozbudowy sieci, na przykład budowy własnych stacji od podstaw lub przejęć istniejących placówek. Perspektywy rysowały się optymistycznie - tym bardziej że Total plasuje się w pierwszej piątce największych, światowych gigantów naftowych.

Okiem konkurencji

Krajowi operatorzy stacji przyjęli zapowiedzi nowego konkurenta ze spokojem. - Wejście firmy Total nie zmieni zasadniczo sytuacji na krajowym rynku detalicznym. Pamiętajmy, że mówimy na razie o 100 stacjach na rynku liczącym ok. 6,5 tys. stacji - powiedział nam Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen ds. finansowych.

Lotos, komentując, powołał się na własne, pozytywne doświadczenia w dynamicznym rozwoju sieci.

- W ciągu dwóch pierwszych lat budowy segmentu ekonomicznego (2011-2013) spółka Lotos Paliwa otworzyła ponad 100 stacji Lotos Optima. Były to jednak nie tylko stacje franczyzowe, ale także własne. Plany francuskiej firmy są więc z pewnością realne - ocenił Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa.

Jak powiedział nam Piotr Pyrich, dyrektor generalny BP w Polsce, krajowy rynek stacji zmienia się bardzo dynamicznie, czego przykładem może być przejęcie przez Shell sieci Neste czy decyzja Orlenu o przenoszeniu stacji Bliska do segmentu premium.

- Na naszym rynku działa ok. 6,5 tys. stacji paliw, ale nie wszystkie są obiektami o pożądanym przez klientów standardzie. To, naszym zdaniem, obszar potencjalnych zmian w nadchodzących latach - ocenił.

Zwrócił też uwagę, że jednocześnie - wskutek zmian prawa i coraz bardziej wymagających przepisów ochrony środowiska - część stacji zamyka podwoje.

- W tym samym czasie dynamicznie rozwija się infrastruktura drogowa, a wraz z nią przyzwyczajenia klientów, i dlatego nowe stacje wciąż będą powstawały - dodał szef polskiego oddziału BP.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
Najwieksze sieci stacji paliw w Polsce  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP