Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

System informatyczny to nie inwestycja

Autor: Marcin Pronobis
05-02-2002 00:00

Rozmowa z Henrykiem Siodmokiem, prezesem Zarządu Carman Polska Sp. z o.o.

- Carman to firma związana z rynkiem motoryzacyjnym.
- Firma Carman powstała dzięki funduszom venture capital i jej podstawowym zakresem działania jest świadczenie usług w zakresie bieżącej obsługi samochodów. Jesteśmy firmą sieciową, posiadamy 33 stacje obsługi i do zadań specjalistów naszej firmy należy wymiana olejów, filtrów, opon, wycieraczek, akumulatorów itp., czyli tych wszystkich elementów, które podczas eksploatacji pojazdu ulegają zużyciu. Z naszych badań wynika, że ponad 80 proc. napraw, jakich dokonuje klient w ciągu roku to naprawy eksploatacyjne. To ogromny rynek. Jego wartość szacowana jest na 3 mld złotych rocznie. Sieć stacji obsługi rozwijamy od października 2000 r. i chcemy w Polsce otworzyć 100 może 150 stacji Carmana. Zresztą liczba nie ma tutaj znaczenia, chcemy, by nasza sieć pokrywała cały kraj. Oczywiście interesują nas przede wszystkim ośrodki powyżej 100 tys. mieszkańców.
- To duże przedsięwzięcie i trudno nad nim zapanować bez stosowania systemów informatycznych.
- Koncepcja rozwoju firmy jest bardzo mocno oparta o procesy informatyczne. I nie chodzi tutaj tylko o zarządzanie siecią, ale również o uzyskanie efektu dźwigni, umożliwiającej wprowadzanie do systemu nowych produktów. I tak od listopada ubiegłego roku wszystkie stacje oferują zakupy kredytowe. Niby nic nic nadzwyczajnego, jednak u nas kredyt można uzyskać w rekordowo krótkim czasie, od 6 do 12 minut, i to na podstawie dwóch dokumentów ze zdjęciem. Nie byłoby to możliwe bez stosowania odpowiednich narzędzi informatycznych. Już teraz sieć stacji Carmana należy do największych w Europie Środkowej, a stopień jej zinformatyzowania jest najwyższy wśród konkurencji.
- Proces wyboru dostawcy systemu informatycznego nie był chyba łatwy.
- Działalność Carmana rozpoczęła się od przejęcia kilku stacji obsługi pojazdów od Makro Cash&Carry razem z działającym tam systemem informatycznym. Jednak okazało się, że tamten system to nie najlepsze rozwiązanie. Sporo było awarii, ale co najważniejsze nie było możliwe dołączenie do systemu dodatkowych stacji obsługi. Właściwie od tego czasu rozpoczął się proces poszukiwania dostawcy odpowiedniej aplikacji. Analizowaliśmy kilka propozycji, jednak najbardziej zależało nam na szybkim wdrożeniu, referencjach, dobrym zespole wdrożeniowców i oczywiście cenie. Okazało się, że nasze oczekiwania najlepiej spełnia Digitland. Krakowscy specjaliści pokazali nam swoje aplikacje, co ważne działające w czasie rzeczywistym, ich system już wtedy był dostosowany do naszego profilu działalności i tym łatwiej było go dostosować do naszych potrzeb. Czas uruchomienia systemu w pełni nas zadowalał, a grupa specjalistów nie ograniczała się do grona informatyków, ale również księgowych i prawników. Również ich wiedza jest przecież niezbędna do prawidłowego wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP