Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tajemniczy private banking

Autor: Marek Paszczela
18-05-2001 00:00

Najbardziej indywidualna usługa bankowa, świadczona przez te instytucje finansowe, jest też najbardziej chronioną tajemnicą. I to podwójną. O tej usłudze nie chcą mówić same banki (chroniąc swoich klientów) jak i oni sami (nie lubiąc się chwalić dochodami). Tak czy inaczej o private banking klienci wolą opowiadać anonimowo.

- Moje dochody pozwalają mi na korzystanie z usługi private banking, którą zaproponowano mi w banku, z którego usług korzystałem. Jednak nie muszę budować swojego prestiżu zawodowego i osobistego w oparciu o takie lepsze traktowanie mnie. Traktuję tę bankową usługę tylko jako oszczędność czasu i łatwiejszą komunikację z zarządcą mojego konta. Interesujące są też usługi dodatkowe, zaoferowane mi w pakiecie private banking. Z oczywistych względów nie zgadzam się na ujawnianie mojego nazwiska. Ostrożności nigdy za wiele - usłyszałem od jednego z moich rozmówców, którzy w ogóle zdecydowali się przyznać do korzystania z tej usługi bankowej.
Bardziej rozmowni są oczywiście pracownicy bankowi, którzy chętnie prezentują ogólne wiadomości o tym rodzaju usług, bez wnikania jednak w szczegóły dotyczące klientów private banking.
W Banku Śląskim w Katowicach zarządzający rynkiem usługi zwanej tu personal banking jest Departament Bankowości Detalicznej.
- Podstawą personal banking są ścisłe, wzajemne i osobiste stosunki klienta z bankiem. Celem personal banking jest dostarczenie klientowi dobrego produktu, skojarzonego z kompetencją doradcy w sposób elitarny i najbardziej dla klienta wygodny. Obowiązuje zasada: lepiej oferować niewiele, dostarczając produkt czy usługę na wysokim, elitarnym i profesjonalnym poziomie niż odwrotnie - rozpoczął prezentację Marek Michalik z Banku Śląskiego.
Historia tej usługi w katowickim banku sięga jesieni 1997r., kiedy to dwa oddziały: Katowice i Bielsko-Biała, rozpoczęły serwis pilotażowy, a 1 lutego 1999 BSK zaproponował ofertę oficjalną, dostępną początkowo w 12 oddziałach banku.
Standard serwisu personal banking w BSK obejmuje świadczenie tej usługi w 57 największych oddziałach banku w całej Polsce, oddzielne, nieoznakowane pomieszczenie zapewniające poufność i dyskrecję, specjalna kasa dla klientów personal banking (lub inna możliwość dyskretnego przyjęcia wpłaty lub dokonania wypłaty), wydzielone miejsce parkingowe w pobliżu budynku oddziału i poczęstunek. Doradcami klientów są wybrani, najlepsi pracownicy banku obsługujący klientów indywidualnych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP