PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

TECHNOLOGIA NAPĘDOWA

Autor: Udo Marmann
18-10-2000 00:00

TECHNOLOGIA NAPĘDOWA
Ciągły postęp technologiczny
Systemy napędowe dla instalacji zdecentralizowanych są korzystne przy konstrukcji urządzeń i maszyn, np. transporterów.

TECHNOLOGIA NAPĘDOWA
Systemy napędowe dla instalacji zdecentralizowanych przy budowie urządzeń i maszyn


Technologia budowy maszyn, a w szczególności klasyczna technologia transportu bliskiego, jest obecnie technologią wyjątkowo przyszłościową ze względu na realizację nowych koncepcji, o nieznanej dotychczas wszechstronności. Nowe możliwości oparte są o komponenty dla instalacji zdecentralizowanej, które przez producentów są obecnie opracowywane i wprowadzane na rynek w najróżniejszych wersjach.
Zdecentralizowane jednostki napędowe

Schemat koncepcji zdecentralizowanego napędu, proste okablowanie i lokalne, inteligentne układy

Mniej więcej 20 lat temu, poprzez wprowadzenie na szeroką skalę programowalnych urządzeń sterowniczych (SPS) przystosowanych do zastosowań przemysłowych, wyłoniła się struktura urządzeń z centralną szafą rozdzielczą, za pomocą której pojedynczymi kablami sterowano wszystkimi jednostkami napędowymi, zaopatrując je jednocześnie w napięcie zasilające- szafa rozdzielcza zawierała wszystkie komponenty elektroniczne, takie jak układ sterowniczy, przyrząd rozdzielczy i urządzenia ochronne. Z biegiem lat, wymogi wobec aplikacji zwiększyły się, a szafy rozdzielcze wypełniły się elektroniką energetyczną w formie przetwornic częstotliwości i urządzeń sterowniczych. Oznaczało to automatycznie bardziej skomplikowany proces instalacyjny, ponieważ oprócz zasilania prądem trójfazowym, potrzebne były również kable do hamulców elektromechanicznych, dodatkowych wentylatorów, encoderów i zaawansowanej ochrony silnika. Po wprowadzeniu podzespołów elektroniki energetycznej konieczne stało się stosowanie komponentów przeciwzakłóceniowych w celu zachowania warunków odpowiedniości elektromagnetycznej (elektromagnetische Verträglichkeit - EMV), co doprowadziło do znacznej komplikacji budowy szafy rozdzielczej.
Sytuacja zaczęła się zmieniać już na początku lat dziewięćdziesiątych w formie teoretycznie opracowanych koncepcji decentralizacyjnych. W połowie lat dziewięćdziesiątych koncepcje te przybrały konkretną formę i doszło do zebrania pierwszych praktycznych doświadczeń. Dziś koncepcje te określają konsekwentnie modularny sposób konstrukcji, oparty o zamontowane i okablowane urządzenia transportowe. Te prefabrykowane moduły mogą zostać w bardzo krótkim czasie zestawione w danym miejscu z innymi modułami, w zależności od wymogów aplikacyjnych, a ich uruchomienie jest bezproblemowe.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP