PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Telefonia IP: Rozmowy za pół darmo

Autor: Janusz Kotarski*
17-10-2000 00:00

Zdaniem wielu specjalistów telefonia internetowa zapowiada w telekomunikacji rewolucję porównywalną z pojawieniem się komputera osobistego w informatyce. Dziś jednak - na szczęście - Polska nie znajduje się poza nurtem przemian. Otwarty dostęp do najbardziej nowocze-snych rozwiązań sprawia, że również w naszym kraju obserwujemy zjawisko zasypywania przepaści między tradycyjnymi technologiami telekomunikacyjnymi, a rozwiązaniami teleinformatycznymi opartymi na technice cyfrowej. Operatorzy sieci telefonicznych wprowadzają np. sieci cyfrowe z integracją usług (ISDN). Firmy związane z przemysłem informatycznym dążą do integracji głosu, danych i obrazu (IP Telephony, Voice over IP/FR/ATM/Data).
Istotą telefonii internetowej jest wykorzystanie dzierżawionych połączeń kablowych między rozproszonymi terytorialnie oddziałami firmy do rozmów telefonicznych, za które w tym przypadku nie pobiera się opłat abonamentowych.
Na tym jednak nie koniec korzyści. System IP Telephony sprawia bowiem, że rozmowa z abonentem sieci publicznej wychodząca z któregokolwiek telefonu IP trafia najpierw do oddziału firmy najbliższego abonentowi sieci publicznej. Dopiero stąd jest "przekazywana" do wybranego abonenta. W większości przypadków staje się więc rozmową lokalną.
Rozwiązania te jednak nie tylko radykalnie obniżają koszty połączeń telefonicznych. Pozwalają również znacznie efektywniej pracować wspólnie na odległość. W wielu przypadkach mogą być wdrożone przy maksymalnym wykorzystaniu inwestycji już poczynionych przez firmy w system informatyczny, w tym zwłaszcza w rozwiązania sieciowe.
W oferowaniu takich efektywnych ekonomicznie wdrożeń specjalizuje się wrocławska firma Computer Communication Systems.
Zrealizowany przez nią największy obecnie w Polsce system IP Telefony działa od kilku miesięcy u jednego z wiodących dystrybutorów stali i surowców hutniczych - Howell SA.
Główny informatyk Howell SA - Andrzej Żywiczyński stwierdza:
- Zastosowane rozwiązanie praktycznie realizuje ideę unifikacji, pozwalając sprowadzić dwie niezależne sieci: komputerową i telefoniczną do jednego obwodu utrzymywanego i serwisowanego wyłącznie przez informatyków... Rozwiązanie programowej centrali telefonicznej opracowanej przez firmę informatyczną, daje środowisko pracy naturalne dla informatyka. Dzięki temu nie trzeba przechodzić specjalistycznych szkoleń bądź uczyć się obsługi hermetycznych i wzajemnie niekompatybilnych rozwiązań telekomunikacyjnych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP