PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Telekomunikacja pod napięciem

Autor: Jarosław Maślanek
11-04-2005 00:00
Telekomunikacja pod napięciem

Koncerny energetyczne to specyficzny klient dla firm telekomunikacyjnych. Z jednej strony konsolidacja rynku wymusza poszukiwanie rozwiązań w zakresie budowy sieci rozległych, z drugiej - przyszła liberalizacja skłania do coraz większego nacisku na systemy obsługi klienta.

Dla firm oferujących szeroko pojęte usługi telekomunikacyjne dla sektora energetycznego liberalizacja rynku to szansa na zagospodarowanie sporego obszaru do tej pory obsługiwanego głównie przez jeden podmiot.
- Klienci tego sektora byli wiązani umowami z Tel-energo czy Tel-bankiem, czyli obecnym Exatelem i korzystali głównie z usług tych firm - zauważa Joanna Ciesielska z Netii.

- Obecnie widać zmiany w ich podejściu do ofert, podmioty te myślą bardziej rynkowo, szukają innych możliwości współpracy, badają ceny.

Dostawcy usług nie ukrywają więc, że z niecierpliwością obserwują przebieg procesów prywatyzacji, narzekając na stosunkowo powoli zachodzące zmiany.

- W porównaniu z innymi sektorami, jak np. bankowość czy handel, ewolucja ta przebiega stosunkowo wolno - zauważa Barbara Górska z TP SA. - Zmiany są w dużym stopniu uzależnione bowiem od przebiegu procesów komercjalizacji i prywatyzacji tego sektora.

Można jednak wyróżnić dwa podstawowe zjawiska, które w najbliższym czasie będą wpływały na obraz rynku. Konsolidacja sektora powoduje, że koncerny poszukują ofert w zakresie budowy sieci rozległych, wydajnego dostępu do Internetu oraz kompleksowych rozwiązań transmisji danych i głosu. Z kolei liberalizacja i uwolnienie rynku to większy nacisk kładziony na systemy obsługi klienta.

- Wielkie zakłady energetyczne zmieniają się, zaczynają organizować własne call centers. Klienci ci korzystają z naszych usług głosowych, a ostatnio z usług sieci inteligentnej 0-800 i 0-801 ? mówi Joanna Ciesielska z Netii. ? Odnotowaliśmy zainteresowanie tego typu ofertą ze strony dwóch dużych zakładów energetycznych.


Własna baza


Elementem wyróżniającym sektor spośród innych klientów jest również posiadanie własnej, rozległej infrastruktury telekomunikacyjnej.

- Specyfika firm energetycznych polega na tym, że podmioty te mają często własną sieć światłowodową  i współpraca między nimi polega na dzierżawie sieci i udostępnianiu łączy dzierżawionych - zauważa Joanna Ciesielska.

Firmy energetyczne nadal świadczą usługi telekomunikacyjne we własnym zakresie, za pośrednictwem swoich spółek zależnych. Ponieważ są to najczęściej podmioty o zasięgu lokalnym, ich oferta jest doskonale skrojona do potrzeb klientów z danego regionu, a rozeznanie miejscowego rynku wyróżnia ją spośród ofert firm o zasięgu ogólnokrajowym.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP